خلاصة:
هدف اصلی این پژوهش عبارت از بررسی اثر مسئولیت اجتماعی بر تصمیمگیری خرید با نقش میانجی تبلیغات در نمایندگیهای همراه اول شرق استان گیلان میباشد. فرایند انجام تحقیق حاضر از سال 1399 آغاز گردید و داده های میدانی آن با استفاده از پرسشنامه در بهار 1400 جمع آوری گردید. در این تحقیق، از روش نمونه برداری غیر احتمالی در دسترس استفاده شده است و پرسشنامههای مربوط به آن، برای مشتریان محصولات نمایندگیهای همراه اول شرق استان گیلان طراحی شده است. فرضیات پژوهش عبارتند از: مسئولیتاجتماعی شرکت بر تصمیمگیری خرید مصرفکنندگان نمایندگیهای همراه اول شرق استان گیلان اثر مثبت و معنیداری دارد. مسئولیت اجتماعی شرکت بر تبلیغات نمایندگیهای همراه اول شرق استان گیلان اثر مثبت معنی داری دارد. تبلیغات بر تصمیمگیری خرید مصرفکنندگان نمایندگیهای همراه اول شرق استان گیلان اثر مثبت معنی داری دارد. این پژوهش از مدلسازی معادلات ساختاری، ضرایب رگرسیون و سطح معناداری برای آزمون فرضیههای تحقیق استفاده نموده است. تمامی فرضیات تحقیق مورد تایید واقع شد.
The main purpose of this study is to investigate the effect of social responsibility on purchasing decisions with the mediating role of advertising in the first mobile agencies in the east of Gilan province. The process of conducting the present research began in 2021 and its field data was collected using a questionnaire in the spring of 2022. In this research, the available non-probability sampling method has been used and the related questionnaires have been designed for the customers of the products of the first mobile agencies in the east of Gilan province. The research hypotheses are: The Company’s social responsibility has a positive and significant effect on the consumer purchasing decisions of the first mobile agencies in the east of Gilan province. The company's social responsibility has a significant positive effect on the advertising of the first mobile agencies in the east of Gilan province. Advertising has a significant positive effect on consumers' purchasing decisions of the first mobile agencies in the east of Gilan province. This research has used structural equation modeling, regression coefficients and significance level to test the research hypotheses. All research hypotheses were confirmed.