خلاصة:
مدرسه و معلمان نقش مهمی در جذب و آرامش دانش آموزان دارند و می توانند دانش آموزان را با روش های درست از حالت غریبه و بیگانه خارج کرده و در کاهش وابستگی و اضطراب موثر باشند. بسیاری از کودکان هنگام جدا شدن از والدین ناراحت می شوند , بخصوص در خانه هایی مه مراقبت های غیر منطقی از کودک صورت می گیرد. اما برخی از کودکان اضطراب شدیدتری را موقع جدا شدن از والدین خود نشان می دهند اگر والدین کودک را در محیط مئرسه رعا کنند نگرانی و وابستگی کودک بیشتر می شود پس با حرف زدن با کودک باید به کاهش نگرانی اش کمک کرد. ترس و وابستگی شدید در برخی کودکان در ابتدای سال تحصیلی طبیعی است بخصوص برای کودکان پایه پیش دبستانی. این کودکان چون از محیط خانه وارد محیط مدرسه می شوند و آزادی هایی که در محیط خانه داشتند در مدرسه ندارند دچار ترس و اضطراب می شوند. مهمترین مسئله ورود کودک به مدرسه جدا شدن از مادر اسن و این مسئله برای او سخت است.بر این اساس هدف اصلی مقاله حاضر , بررسی وابستگی بیش از حد رضا به مادر و تاثیر آن در یادگیری است. این بخش هدف اصلی مقاله را در دانش آموزان پایه پیش دبستانی بررسی می گردد. برای این دانش آموز , طبق نظر سنجی های انجام شده به بررسی میزان وابستگی پرداخته شده و نتایج به صورت مکتوب و مقایسه ای ثبت شدند.
Schools and teachers play an important role in attracting and calming students, and they can remove students from the state of alienation and alienation with the right methods and be effective in reducing dependence and anxiety. Many children get upset when they are separated from their parents, especially in homes where unreasonable child care takes place. But some children show more severe anxiety when separated from their parents. If the parents take care of the child in a normal environment, the child's anxiety and dependence will increase, so you should help reduce his anxiety by talking to the child.Extreme fear and dependence in some children is normal at the beginning of the school year, especially for preschool children. Because these children enter the school environment from home and do not have the freedoms they had at home in the school, they experience fear and anxiety. The most important issue for a child to enter school is to separate from his mother, and this is difficult for him. Based on this, the main goal of this article is to investigate Reza's excessive dependence on his mother and its impact on learning. This section examines the main goal of the article in preschool students. For this student, according to the conducted surveys, the degree of dependence was investigated and the results were recorded in written and comparative form.
ملخص الجهاز:
(حاجی اربابی و همکاران، 1399) فرضیات پژوهش : فرضیه اصلی بررسی مشکل وابستگی و تاثیر آن در یادگیری فرد فرضیه فرعی چرا این دانش آموز اینقدر به مادر خود وابسته است ؟ وابستگی رضا تا چه حد است ؟ آیا این مشکل در چند ماه رفع می شود یا بهبود می یابد ؟ تا چه حد می توانم در مسائل خانوادگی او ورود کنم و خانواده تا چه حد کمک می کنند ؟ کدام راهکار بهتر جواب میدهد ؟ وابستگی با اضطراب و ترس چه رابطه ای دارد ؟ جز علائم رضا چه علائم دیگری در مورد وابستگی وجود دارد ؟ پیشینه تحقیق وابستگی به چه معناست؟ داشتن هر گونه اتکا نسبت به دیگران وابستگی تعریف می شود.
البته واژه وابستگی می تواند وابسته به نیاز های گوناگونی باشد مانند: وابستگی مالی: وابسته بودن به شخص، نهاد و یا ارگان خاصی وابستگی رشدی: وابسته بودن کودک به والدین برای رشد و مراقبت وابستگی اجتماعی و یا روانی: اعتماد کردن به دیگران جهت تامین نیاز ها به طور کلی برخی از این وابستگی ها در طول زندگی انسان طبیعی می باشند اما گاهی این ویژگی به نوعی شخصیت تبدیل می شود و فرد برای تامین نیاز های خود به طور پیش اندازه وابسته می شود که این نوعی وابستگی ناسالم است(خداپناهی و همکاران، 1391).
[Persian] Mohammadpour M, Ismailpour Kh. The effectiveness of behavior coaching program and guidance through modeling on separation anxiety disorder of preschool children.