خلاصة:
هدف از این پژوهش، بررسی روابط بین مولفههای مدل درک رفتار مصرف کننده نسبت به
محصولات و خدمات جدید شرکتها در شرکتهای صادراتی لبنیات در تهران بود. بنابراین از نظر
هدف، یک پژوهش کاربردی است، چرا که علاوه بر جنبه آگاهیبخشی و علمی، جنبه کاربردی نیز
برای شرکتها خواهد داشت. با توجه به هدف و ماهیت، این پژوهش از نظر روش، یک پژوهش
- - «کیفی کمی میباشد. نتایج نشان داد که براساس محاسبات مدلسازی ساختاری تفسیری
» متغیر مستقل برونزا است که هیچ متغیری در مدل بر آن تاثیر ندارد. متغیر استراتژی» خلاقیت
متغیرهای مستقل میباشند. همچنین نتایج نشان داد که شاخصهای ارزشهای بازاری،
پاسخگویی، مدیریت ارتباط با مشتری، کیفیت خدمات، استراتژی و عملکرد مطلوب بوده و از نظر
شاخص خلاقیت متوسط میباشد.
ملخص الجهاز:
نتايج تحقيق براي طراحي ارائه مدلي براي درک رفتار مصرف کننده نسبت به محصولت و خدمات جديد شرکتها در شرکتهاي صادراتي لبنيات در تهران از روش مدلسازي ساختاري -تفسيري استفاده شده است.
سازههاي مورد بررسي جهت طراحي ارائه مدلي براي درک رفتار مصرف کننده نسبت به محصولت و خدمات جديد شرکتها در شرکتهاي صادراتي لبنيات در تهران عبارتند از: پذيرش مشتري، ارزشهاي بازاري، پاسخگويي شرکت، خلقيت، مديريت ارتباط با مشتري، کيفيت خدمات، استراتژي و عملکرد نخستين گام در مدلسازي ساختاري-تفسيري محاسبه روابط دروني شاخصها است.
شکل ١: ارائه مدلي براي درک رفتار مصرف کننده نسبت به محصولت و خدمات جديد شرکتها در شرکتهاي صادراتي لبنيات در تهران براساس محاسبات مدلسازي ساختاري-تفسيري مشخص شده است که » خلقيت « متغير مستقل برونزا است که هيچ متغيري در مدل بر آن تاثير ندارد.
متغير » عملکرد« نيز از وابستگي بال اما نفوذ اندکي برخوردار هستند بنابراين متغيرهاي وابسته محسوب ميشوند جايگاه و وضعيت کنوني شرکتهاي صادراتي لبنيات در تهران از نظر مولفه پذيرش مشتري چگونه است؟ 1 31 3 Autonomous variables جدول ٥: نتايج آزمون t تک نمونهاي براي بررسي وضعيت شاخص پذيرش مشتري ميانگين جامعه = ٩ اختلف آماره سطح فاصله اطمينان٣٢% نام متغير ميانگين آزمون t معناداري کران پايين کران بال پذيرش مشتري ٣,١١١ ١٣,١١ ٣,٣٣١ ٣,٢١٣ ٣,٧١٩ در بررسي وضعيت شاخص پذيرش مشتري که ميانگين شاخص با ميانگين جامعه که برابر با ٩ است، مورد مقايسه قرار گرفتند که نتايج به دست آمده از جدول نشان ميدهد که: در مدل مورد نظر آماره t محاسبه شده ١٣/١١ =t در سطح ٣/٣٣١ معنادار است.