خلاصة:
با گسترش روزافزون فناوریها در حوزه آموزشوپرورش، استفاده از فناوری بلاکچین بهعنوان یک ابزار نوین و نوآورانه برای بهبود فرآیند آموزشی دانشآموزان ابتدایی بهعنوان یک موضوع موردتوجه قرارگرفته است. به همین منظور هدف این پژوهش استفاده از فناوری بلاکچین برای بهبود فرآیند آموزشی دانشآموزان ابتدایی: فرصتها و چالشها است که به شیوهی مروری و تحلیل محتوای اسناد انجامشده است. جستوجو در پایگاههای داده, Web Science, Scopus,Google Scholar مگایران، نورمگز، جهاد دانشگاهی و سیویلیکا با واژگان کلیدی Blockchain Technology ,Education ,Elementary Student صورت گرفت. در این جستوجوی مقالات مرتبط با کلیدواژهها انتخاب شدند و مورد تحلیل قرار گرفتند. بررسی و تحلیل مقالات نشان داد که استفاده از بلاکچین در آموزش، پتانسیلی برای تقویت تواناییهای دیجیتال و ریاضی دانشآموزان دارد و بهبود امنیت، شفافیت، ایجاد رکوردهای پروژههای آموزشی و فرصتهای شغلی را نیز فراهم میکند. این فناوری میتواند بهبودی اساسی در فرآیند آموزشی ایجاد کرده و باعث افزایش کیفیت آموزش و یادگیری در دورههای ابتدایی گردد.
With the ever-increasing expansion of technologies in the field of education, the use of blockchain technology as a new and innovative tool to improve the educational process of elementary students has been considered as an issue. For this reason, the purpose of this research is Using blockchain technology to improve the educational process of elementary students: opportunities and challenges, which was done by reviewing and analyzing the content of documents. The search was carried out in the databases Web Science, Scopus, Google Scholar, Mag Iran, Normag and Jihad Davanghi and Civilica with keywords Blockchain, Technology, Education, Elementary Student. In this search, articles related to keywords were selected and analyzed. The review and analysis of the articles showed that the use of blockchain in education has the potential to strengthen the digital and mathematical abilities of students, and it also provides improved security, transparency, creating records of educational projects and job opportunities. This technology can create a fundamental improvement in the educational process and increase the quality of teaching and learning in primary courses.