خلاصة:
به کارگیری تکنولوژی ارتباطات و اطلاعات چهره آموزش و یادگیری را در سرتاسر دنیا دگرگون ساخته است یادگیری زبان خارجی معمولا شاخهای از آموزش است که به طور کلی در ایران و،مخصوصا،در دانشگاه پیام نور از اهمیت به سزایی برخوردار است.آموزش الکترونیکی یکی از ابزارهای آموزشی جدید و بسیار موثر است که در فراهم ساختن فرصتها و ایجاد فضای یادگیری تاثیر به سزایی دارد. استفاده از این ابزار آموزشی و یا مواد آموزشی موجود از طریق کامپیوتر فرصتهای زیادی را برای یادگیری برخی از مواد درس در سیستم آموزش از راه دور فراهم میسازد.این نوع آموزش میتواند یک ابزار کمکی مناسب در کنار نظام آموزش حضوری باشد. هدف از این مطالعه یافتن راهکارها و شناخت مواقع استفاده از آموزش الکترونیکی جهت یادگیری و آموزش مواد 2L درسی زبان خارجی در دانشگاه پیام نور است. تحقیقی در این زمینه انجام شد و از دانشجویان دانشگاه پیام نور خواسته شد که از مواد آموزشی موجود در اینترنت برای بهبود مهارت تلفظ و بیان،ایجاد انگیزه جهت یادگیری، نگرش مثبت و افزایش اعتماد به نفس خود برای بیان و درک مواد یادگیری استفاده کنند. همچنین،این مقاله به این نکته میپردازد که برای بهبود کیفیت یادگیری،ایجاد فضای آموزش الکترونیکی برای نظام آموزش دانشگاه پیام نور امری بسیار حیاتی و ضروری است.
ملخص الجهاز:
هدف از این مطالعه یافتن راهکارها و شناخت مواقع استفاده از آموزش الکترونیکی جهت یادگیری و آموزش مواد درسی زبان خارجی در دانشگاه پیام نور است.
همچنین،این مقاله به این نکته میپردازد که برای بهبود کیفیت یادگیری،ایجاد فضای آموزش الکترونیکی برای نظام آموزش دانشگاه پیام نور امری بسیار حیاتی و ضروری است.
Introduction The emergence and development of information and comrnnnication technologies is changing the face of teaching and learning in distance education.
The distance context for language learning presents learners with new demands and new opportunities compared to those experienced in face - to- face classroom.
Distance Language Learning A distance context for language learning presents learners with new demands and new opportunities compared to those experienced in face-to-face classrooms in self-management and environment management (White, 1995 and 1997 a), and are faced with numerous decisions and roles which are usually carried out by the teacher in classroom contexts.