ملخص الجهاز:
"اما امروز آژانسهای تبلیغاتی که صرفا با به ثبت رساندن یک شرکت کار خود را ادامه دادهاند نه اتحادیهای دارند، نه تعاونی،نه سندیکایی و نه حتی یک متولی در وزارت ارشاد،فی الواقع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که متولی امر تبلیغ در کشور است هنوز یک مجوز رسمی برای هیچ شرکت تبلیغاتی صادر نکرده است.
"گزارش"با احترام به تمامی پیشکسوتان امر تبلیغ در کشور و قدیمیهای این حرفه ظریف اما تعیینکننده در اقتصاد،درخواست میکند چنانچه اطلاعات تاریخچه، تصاویر و طرحهایی از تبلیغ(قبل و بعد از انقلاب)دارند و با خود گرداننده شرکت یا موسسهای تبلیغاتی بودهاند در جهت غنیتر شدن این بحث نه تازه،هیئت تحریریه را یاری دهند.
گزارش:زیان تبلیغات بدون هدف چیست؟ برای این سئوال باید که دو دیدگاه را بررسی کنیم:1-زیان برای سفارش -دهنده 2-زیان برای مخاطبین(جامعه) زیانی که متوجه سفارشدهنده میشود (صاحب کالا)-مطمئنا به هدر دادن پول،از دست دادن موقعیت زمانی و در نهایت موفق نبودن تبلیغاتش است و این در حالی است که بدون شک لطمات وارده را در قیاس با زمانی که اگر هیچ تبلیغی نمیکرد را هم باید مد نظر داشت.
در واقع مشکل نداشتن برنامه از قبل و مهمترین مسئله تعیین بودجه سالانه برای این منظور حتی بسیار هم حد اقل با توجه به مخاطبین تبلیغکنندهها میشود از شیوههای مختلف تبلیغی به بهترین وجه استفاده نمود اما با برخورد مقطعی تبلیغاتی هیچ کار خارق العادهای نمیشود کرد.
اما نگفتن حقیقت که با دیدی ظریفتر نیز یک دروغ است، در این مرزبندی در نهایت به نفع تولیدکننده یا نام محصول نیست،چرا که اعتبار گذشته و آینده مطرح است و در کنار آن دروغ گفتن باید قابل پیگرد قانونی باشد."