ملخص الجهاز:
"مسلم است که میتوان از این شاخه هنر نمایشی همچون ابزاری کمکآموزشی در جهت فرهنگسازی از همان دوره کودکی بهره گرفت چرا که شاکله شخصیت و تفکرات هر انسان از دوران کودکی پایهریزی میشود و این مدیوم هنری ابزاری است قوی برای انتقال شاخصههای تربیتی و اخلاقی در جهت تولید تفکر و فرهنگ نظر به اینکه در کشورمان مرز میان رماننویسی و درامنویسی به صورت تخصصی مشخص نشده است،متون نمایشی بهویژه در نمایشنامههای عروسکی با اصول و قواعد درامنویسی خلق نمیشوند و اینچنین است که عمدهترین نقطه ضعف تاتر عروسکی در ایران همین ضعف درامنویسی است، به نظر میرسد در بخش آموزش آکادمیک آنچنانکه باید تئوریهای موجود فرصت اجرایی شدن پیدا نمیکنند چنانکه با عدم رعایت قواعد تثبیت شده در درامنویسی که پایهی اصلی نمایشنامهنویسی است،در بسیاری از موارد کلیت نمایش دچار افت کیفی شده است.
ستاره امینیان،کارگردان تاتر عروسکی که رد همین دوره موفق به دریافت تندیس و دیپلم افتخار بهترین کارگردانی و همچنین تندیس و دیپلم افتخار نمایشنامه برتر شده است؛ضمن اینکه برخی تغییرات مثبت نظیر هماهنگی و برنامهریزی مدون در این دوره را حاصل اعمال مدیریت از سوی دبیر این جشنواره میدانست گفت:«به نسبت دوره گذشته ارایه خدمات به گروههای نمایش از نظم و برنامهریزی خاصی برخوردار بود و بهطور کلی روند برگزاری این جشنواره،به دلیل برخی پیشبینیها و دوراندیشیها با کمترین معضلات جنبی و حاشیهای طی شد بهطوری که دغدغههای یک کارگر برای ایجاد هماهنگی بین گروه و دستاندرکاران سالنها و مسوولین مربوطه و دیگر مسایل تا حد قابل توجهی کاهش یافته بود»."