ملخص الجهاز:
"در حال حاضر در صنعت هواپیمایی کشور،به دلیل دولتی بودن اکثر ایرلاینها هیچ نوع رقابت فعالی وجود ندارد و همین امر باعث شده تا این شرکتها بدون توجه به استانداردهای بین المللی،با ارایه خدمات بسیار پایین نه تنها نارضایتی مشتریان را سبب گردند که حتی در بسیاری از موارد کاهش اعتبار نام هواپیمایی ایران در بین سایر کشورها را موجب گردیده است.
نارضایتی مشتریان حوادثی که در طی چند ماه اخیر باعث سرگردانی چند ساعته مسافران در فرودگاههای مختلف کشور شده است اگر در کشورهایی که رقابت پذیری وزیر راه و ترابری* تاخیر در پرواز را حق* ایرلاین میداند و* معتقد است گرفتن یک* بلیط حق مسلم برای* سر ساعت پرواز کردن* نیست* بیشتری در صنعت هواپیمایی آنها وجود دارد،رخ میداد،مسلما خطوط هوایی این کشورها را با بحران جدی مواجه میساخت.
البته وزیر راه و رابری این نکته را بیان داشته که خطوط هوایی در صورت تاخیر بایستی به مسافران غذا داده و حتی برای اقامت شبانه آنان هتل رزرو نماید و این در حالی است که نه تنها مسافران پروازهای داخلی،بلکه حتی مسافران پروازهای خارجی نیز چنین خدماتی را از ایرلاینهای ایرانی سراغ ندارند.
از سوی دیگر *هر ساله تنها شاهد *افزایش قیمت بلیط *هواپیماهای هستیم در *حالی که هیچ تلاشی *برای افزایش کیفیت *در خدمت رسانی *به مشتریان *مشاهده نمیشود (تصویرتصویر)قیمت بالای بلیط این خطوط نیز نوعی ارزش افزوده برای آنها ایجاد نموده است به طوری که مشتریان حاضرند قیمت بیشتری را پرداخت نمایند اما در عوض سفر راحت و ایمنی را تجربه نمایند و این امری است که در خطوط هوایی ایران کمتر مشاهده میشود."