ملخص الجهاز:
"این گالری در دعوتنامهء این اتفاق هنری اشاره کرده بود:«این نمایشگاه ادای احترامی است به مردی که هنر را تنها پناه خود میشناخت.
پرترههایی که افشین پیرهاشمی،مسعود سعد الدین و علی گلستانه کشیده بودند،هم به لحاظ تکنیکی و ایدهپردازی و هم از نظر مشابهت با آثار قبلی این هنرمندان از کارهای مهم این نمایشگاه به حساب میآمدند.
این گالری در بیشتر موارد نمایشگاههایی مشترک از آثار دو یا سه هنرمند جوان برگزار کرده که معمولا تکنیک و شیوهء هنرمندان با یکدیگر متفاوت بوده است.
همین موضوع خود میتواند تلنگری باشد بر فضای انتزاعی نقاشیها که،آیا این شیوه و جستجوگری در آثار قطع بزرگتر و روی بوم به همین کیفیت بصری منتهی میشود؟از مهمترین تفاوتهای اساسی این دو هنرمند همین مسألهء جستجوگری بود که میشد آن را در کارها پیدا کرد؛چون کارهای چمندوست نه شباهتی به آثار پرکنش و اکسپرسیو افوضی داشت و نه به جستجوگری فرمی او نزدیک بود.
به هر تقدیر باید گفت،نمایش همزمان دو شیوهء نقاشی به جای آن که بیننده را به وادی همزبانی با نقاشان بکشاند،بیشتر به سمت یافتن اشتراک و افتراق سوق میدهد و ذهن در بیشتر موارد به یافتن تفاوتهای بصری و زبانی مایل میشود که این اتفاق در مواردی حسن و در مواردی نقض محسوب میگردد.
این گالری پیشتر نمایشگاه"تأثیر صحافی سنتی بر نگارگری و خوشنویسی ایران"و نمایشگاه "چهرههای آسمانی"را،شامل آثاری با تکنیکهای ضربی،سوخت،معرق،روغنی،پارچهای و ترمه که قدیمیترین اثر این نمایشگاه مربوط به دورهء سلجوقی و آخرین آن،ساختهء کارگاه محمد هادی عتیقی مقدم،دارندهء این مجموعه بود.
گالری عتیقی این نمایشگاه را به مرحوم استاد محمد حسین عتیقی مقدم-از آخرین بازماندگان نسل هنرمندان صحافی سنتی ایران-تقدیم کرده است."