ملخص الجهاز:
"مؤسسهی پژوهش تبلیغاتی که متشکل از محققان اجتماعی و روزنامهنگاران بود،مجموعه کتابهای زیر را منتشر ساخت،از جمله: *هنر ظریف تبلیغات *پژوهش تبلیغاتی *راهنمای سرگروههای پژوهش تبلیغاتی *تبلیغات:چگونگی تشخیص و ایجاد ارتباط آن مؤسسهی IPA به دلیل شناسایی هفت روش تبلیغاتی اساسی مشهور میباشد: نامگذاری-نکتههای کلی فوق العاده و چشمگیر-تغییر نظریهی افراد-معرفینامه-استفاده از جماعت ساده-کارت کشیدن- پیوستن به واگن پرجمعیت.
مؤسسهی پژوهشهای تبلیغاتی،تعدادی پرسش مطرح کرده است که در صورت رویارویی با این روش،آنها را از خود بپرسیم:معنای واقعی شعارها و عبارات چیست؟آیا ارتباط منطقی میان نظریهی بحث شده و معنای حقیقی آن شعار یا عبارت وجود دارد؟در صورت نادیده گرفتن مسئلهی شعار یا عبارت،امتیازات واقعی این نظریه به تنهایی چیست؟ تغییر نظریهی افراد:روشی است که به منظور از میان بردن ارزش و اعتبار چیزی که برای ما قابل احترام است،استفاده میشود و به جای آن همان چیزی را که مبلغ از ما خواسته محترم شمرده و ارج مینهیم.
مؤسسهی پژوهشهای تبلیغاتی پیشنهاد میکند که درصورت رویارویی با چنین روشی،سؤالهای زیرا را از خود بپرسیم:گوینده تلاش میکند که چه چیزی را بهطور غیر مستقیم به ما بفهماند؟معنای چیزی که تبلیغکننده تلاش میکند تا مستقل سازد چیست؟آیا ارتباط منطقی بین پیشنهاد مبلغ با آن شخص یا (به تصویر صفحه مراجعه شود) محصول خاص وجود دارد؟آیا خود آن مورد پیشنهاد شده به تنهایی امتیازاتی دارد؟هنگام مواجه شده با این تکنیک،امتیازات نظریه یا پیشنهاد موردنظر را مستقل از اعتقاداتتان راجع به اشخاص و عقاید و پیشنهادات دیگر بررسی نمائید."