ملخص الجهاز:
مدل فرایند انتقالی اسپیلبرگر و واگ11(1995)تئوری جامعی از اضطراب امتحان است که بهادراکات بینفردی،شناختها،پردازش اطلاعات و مکانیزمهای بازیابی مربوط میشود و تأثیر نگرانی و(1)- Guida & Ludlow (2)- McReynolds,Morris & Cratochwill (3)- Hagtvet (4)- Maria & Nuovo (5)- Mwamwenda (6)- Ferrando & Varea (7)- Worry (8)- Emotionality (9)- Wine (10)- Attentional-Cognitive (11)- Spielberger & Vagg هیجانپذیری را بر عملکرد تحصیلی بررسی میکند.
ب)«تنظیم فراشناختی»که به انواع اعمال اجرایی نظیر توجه،(1)- Poulman & Kennelly (2)- Culler & Holmhan (3)- Most & Zeidner (4)- Parker,Vagg & Papsdorf (5)- Sieber (6)- Tobias (7)- Meta-Cognition (8)- Flavel بازبینی،برنامهریزی و شناسایی خطاها در عملکرد اشاره دارد و بر فعالیتهای شناختی اثر میگذارد(ولز1،2000).
درمقابل،همچنانکه پیچیدگی تکالیف افزایش(1)- Wells (2)- Matthews,Hillyard & Campell (3)- Everson,Smodlaka & Tobias (4)- Thiede,Anderson & Thrriault (5)- Keieth & Frese (6)- Davis & Lysaker (7)- Stober & Esser (8)- Jennifer (9)- Tzuriel,Kanner,Kaniel & Haywood (10)- Williams & etal (11)- Venman & Spaans مییابد،سطوح بالای اضطراب امتحان میتواند موجب حواسپرتی از یک تکلیف بهتکلیف دیگر شود(ابو القاسمی،1382).
(1)- Roklin & Thompson (2)- Culler & Holmhan (3)- Hembree (4)- Kivimaki (5)- Williams (6)- Lucangeli & Scruggs (7)- Cassady & Johnson (8)- Champell & etal (9)- Paul & Eriksen (10)- Suinn (11)- Poulman & Kennelly &%03702VTMG037G% وش امعۀ آماری،نمونه و روش نمونهگیری جامعۀ آماری این پژوهش را کلیۀ دانشآموزان پسر و دختر سال سوم مدارس راهنمایی شهرستاننوشهر در سال تحصیلی 85-84 تشکیل میدادند(1800- N ).
همچنین،ضریب همبستگی این پرسشنامه با خردهآزمونهای بازدارنده(0/40-- r )و تسهیل(1)- Test Anxiety Inventory (2)- Meta-Cognition Questionnair کننده(0/67- r )اضطراب امتحان معنیدار میباشد(ابو القاسمی و همکاران،1381).