خلاصة:
وجود نداشت. این پژوهش با هدف بررسی رابطهء هوش هیجانی مدیران و توانایی آنان در جلب اعتماد معلمان در دورهء ابتدایی شهر اصفهان انجام شده است.روش تحقیق توصیفی از نوع همبستگی بود.جامعهء آماری شامل 1098 مدیر و 10880 آموزگار از دبستانهای دخترانه و پسرانهء نواحی پنجگانهء شهر اصفهان بوده که با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی طبقهای متناسب با حجم تعداد 110 مدیر و 233 آموزگار،به عنوان نمونهء آماری انتخاب شدند.ابزار جمعآوری اطلاعات شامل پرسشنامهء هوش هیجانی بار- آن،با 90 گویه و پرسشنامهء محقق ساختهء اعتماد با 30 گویه بوده است.ضریب پایایی پرسشنامهها با استفاده از آلفای کرونباخ برای هوش هیجانی 0/92 و برای اعتماد 0/98
ملخص الجهاز:
"هدف اصلی تحقیق هدف این پژوهش رابطهء بین هوش هیجانی مدیران و توانایی آنان در جلب اعتماد معلمان در دورهء ابتدایی شهر اصفهان است.
سؤال شانزدهم پژوهش:آیا بین عوامل جمعیتشناختی(جنس،سابقهء خدمت،مدرک تحصیلی)در مورد هوش هیجانی مدیران و میزان اعتماد پاسخگویان تفاوت وجود دارد؟ (به تصویر صفحه مراجعه شود) براساس یافتههای جدول 2، t مشادهده شده در سطح 0/50??
بحث و نتیجهگیری نتایج به دست آمده نشان داد که بین خودآگاهی هیجانی مدیران با اعتماد رابطهء معنادار وجود دارد؛این یافتهها با نتایج تحقیق سوسیک و مگرین(9991)که نشان دادند مدیرانی که خودآگاهی دارند بر زیردستان تأثیر بیشتری دارند تا آنهایی که خودآگاهی ندارند،همخوانی دارد و با نتایج پژوهش چاووشی(6831)مطابقت ندارد.
براساس یافتهها رابطهء معناداری بین تحمل فشار روانی مدیران با اعتماد وجود دارد که این نتیجه با یافتههای حاصل از تحقیق هفرنان و همکاران(8002)و سیتر(4002)و دانگ و هاوارد(6002)همخوانی دارد.
یافتههای کلی حاصل از این پژوهش نشان داد که بین هوش هیجانی مدیران و توانایی آنان در جلب اعتماد معلمان رابطه وجود دارد.
با توجه به نتایج به دست آمده از این پژوهش پیشنهاد میشود که برای افزایش هوش هیجانی در مدارس از آموزش راهبردهای خودیاری شامل خود بازبینی،خود نظمدهی،چگونگی برقراری ارتباط و آموزش حل مسأله استفاده شود تا میزان اعتماد نیز افزایش یابد."