ملخص الجهاز:
"کنترل در دوره پستمدرن(بوج و دنهی،1999،ص 48) (به تصویر صفحه مراجعه شود)&%17523OKKG175G% اهکارهایی جهت افزایش میزان خودکنترلی در کتابداران: *تقویت روحیه خودانگیختگی در کتابداران از طریق آموزشضمن خدمت(کارگاههای آموزشی،همایشها)؛ *پذیرش اصل خودتنظیمی به عنوان یکی از ویژگیهای کتابداران؛ *استفاده از سیستم خودارزیابی در ارزشیابی فعالیتهای کتابداران؛ *ارائه فرصت تصمیمگیری به کتابداران در مورد کمیتوکیفیتارائه خدمات؛ *اعطاء آزادی عمل به کتابداران در مورد روشهای ارائه خدمات؛ *برنامهریزی فعالیتهای کتابداران توسط خود آنان(سلیمانی،1389،ص 137).
سازماندهی در دوره پستمدرن(بوج و دنهی،1999،صص 85-86) (به تصویر صفحه مراجعه شود) اهکارهایی جهت افزایش میزان سازماندهی فعال درکتابداران: *تفویض اختیارات لازم به کتابخانهها به منظور ترویج تصمیمگیریغیرمتمرکز؛ *تجزیهوتحلیل شرایط متغییر محیطی جهت ایجاد تغییر درکتابخانه و خدمات آن؛ *واگذاری مسئولیت به افراد برحسب میزان خلاقیت آنها؛ *استفاده از راهحلهای متعدد به جای یک راهحل خاص در حل مسائل؛ *تأکید بر تعدد و تنوع وظایف و مسئولیتهای هر کتابدار،به جایوظایف خاص برای وی(سلیمانی،1389،ص 138).
برنامهریزی در دوره پستمدرن(بوج و دنهی،1999،ص 103) (به تصویر صفحه مراجعه شود) اهکارهایی جهت افزایش میزان نوآوری در کتابداران: *پذیرش کتابداران نوآور به عنوان سرمایههای اصلی سازمان؛ *فراهمآوری شرایط جهت طرح عقاید کتابداران در جوی خالیاز ترش و واهمه؛ *ترغیب کتابداران به پذیرش نوآوریها و بهکارگیری آنها درانجام وظایفشان؛ *تقویت روحیه مطالعه و پژوهش در بین کتابداران؛ *استقبال از طرح ایدههای نو توسط کتابداران برای حل مسائل کتابخانه؛ *پیشتازی کتابخانه در ارائه فناوریهای جدید؛ *فراهم بودن زمینههای بروز نوآوری برای کتابداران(سلیمانی،1389،ص 138)."