ملخص الجهاز:
"اقتصادیآشنایی با"تجارتت الکترونیک ECREMMOC-E و گسترش آن در ایران قسمت دوم (به تصویر صفحه مراجعه شود)دکتر حجت الله ملا صالحی در سالهای اخیر کشورهای توسعه یافته با کنار گذاشتن تدریجی تجارتسنتی مبتنی بر کاغذ و مبادله فیزیکی اسناد،به شیوهی تجارت الکترونیکیروی آوردهاند.
تعداد فروشگاهها بر روی اینترنت قابل مشاهده اقتصادیآشنایی با"تجارتت الکترونیک ECREMMOC-E و گسترش آن در ایران قسمت دوم (به تصویر صفحه مراجعه شود)دکتر حجت الله ملا صالحی در سالهای اخیر کشورهای توسعه یافته با کنار گذاشتن تدریجی تجارتسنتی مبتنی بر کاغذ و مبادله فیزیکی اسناد،به شیوهی تجارت الکترونیکیروی آوردهاند.
ویژگیهای کلی تجارت الکترونیکی )CE( -جهانی نمودن تجارت -برداشتن محدودیتهای زمانی و مکانی -کاهش قیمت منابع جهت خرید -افزایش درصد فروش -دسترسی آسان به اطلاعات -کاهش هزینههای معاملاتی -کاهش هزینههای زمانی ابزارهای تجارت الکترونیکی ابزارهای اصلی تجارت الکترونیکی عبارتند از:1-کد میلهای(بارکد):با پذیرش عضویت در مرکزملی شمارهگذاری کالا و خدمات به دست میآید که هرشرکت میتواند پیش شمارهای را به خود اختصاص دهدکه این پیش شماره برای تعیین شماره محصولاتشرکت مورد استفاده قرار میگیرد و شناسایی آنمحصول را در سراسر جهان امکانپذیر میسازد.
ویژگیهای کلی تجارت الکترونیکی )CE( -جهانی نمودن تجارت -برداشتن محدودیتهای زمانی و مکانی -کاهش قیمت منابع جهت خرید -افزایش درصد فروش -دسترسی آسان به اطلاعات -کاهش هزینههای معاملاتی -کاهش هزینههای زمانی ابزارهای تجارت الکترونیکی ابزارهای اصلی تجارت الکترونیکی عبارتند از:1-کد میلهای(بارکد):با پذیرش عضویت در مرکزملی شمارهگذاری کالا و خدمات به دست میآید که هرشرکت میتواند پیش شمارهای را به خود اختصاص دهدکه این پیش شماره برای تعیین شماره محصولاتشرکت مورد استفاده قرار میگیرد و شناسایی آنمحصول را در سراسر جهان امکانپذیر میسازد."