خلاصه ماشینی:
"آیا بیشتر عکسهای کارگردانیشدة جف وال4 به نظر مستقیم نمیرسند؟ وال مانند یان دیبتز اقدام به توسعة ژانرهای نقاشی در عکاسی نموده، اما بر خلاف فضای ساخته و پرداخته ما را با فضایی یکدست روبهرو میکند که دیگر مهم نیست چه تعداد تصویر را با هم مونتاژ کرده است.
مجموعة سیاهوسفید کرودسان به نام سرگردان، که در اواسط دهة 1990 خلق شد، مانند اثر وال به طور غیر مستقیم اتفاقهای دور را تأیید میکند و شامل مسائلی است مانند: یک زن از پا افتاده، ساختمانی در حال سوختن یا یک ماشین تصادفی که ناگهان آرامش روستایی چیدمانش را به هم میزند، در همان موقع کرودسان به طور همزمان تصاویری با رنگهای زیبا و [در عین حال] مشمئزکنندهای از طبیعت خلق کرد- تغییر شکل دیسنی به نابودی سالوادور دالی- که به قصة پریان و فاجعههای (89-1985) شرمن ربط دارد."