خلاصه ماشینی:
"اما این که کدام دهه به لحاظ مدیریتی شاخصتر است؛ نخست باید بگویم: هر کدام از دههها در شرایط خود مدیریت ویژهای داشتند که قابل یاد آوردن است و به نوعی در جایگاه امروزی این پردیس مؤثر بودند.
چرا اغلب مدیریتهای هنرهای زیبا و حتا سایر دانشکدههای هنری را معماران بر عهده دارند؟ نخست در مورد هنرهای زیبا شاید به این دلیل که در آغاز کار این دانشکده، تنها رشتههای معماری، مجسمهسازی و نقاشی راهاندازی شدند و از آن میان معماران برای مدیریت انتخاب شدند.
آیا دانشکده هنری جایی است با شاخصترین هنرمندان یک سرزمین که قرار است در مدت زمان مشخصی هر کسی را که به آن وارد شد، تحت تأثیر تعالیم خود به هنرمند تبدیل کند؟ چنین ذهنیتی در هیچ جای جهان هم وجود ندارد، حتا لزوما هنرمندان شاخص هم در دانشکدهها نیستند، که البته آن دلایل متنوعی دارد!"