خلاصه ماشینی:
چگونه توانستهام از دیگرانی که با من همجهاناند، در کار اجراییام فاصله بگیرم؟ روش بیان من در بازی نشانههای بینامتنی در چه سطحی با آثار دیگران درگیر شده است؟ وقتی آثاری در نمایشگاه، ما را به سرعت به یاد آثار فرد دیگری ارجاع میدهد، بدین معنی است که نقاش و یا مجسمهساز در سطح نازلی از بازی نشانهها گیرافتاده است و نتوانسته عناصر ارجاعی آثارش را درونی کند؟ این نکته که: چگونه میتوان عناصر بینامتنی را از آن خود کرد؟ و یا به چه شکلی در لایههای درونیتری از نشانهها با آثار دیگران رابطه برقرار نمود؟ منوط بر درک روابط بینامتنی است.
این تلفیق را میتوان در درون رشتهها نیز مشاهده نمود؛ برای مثال، جایی که اثر از توان دیگر گرایشهای همزمینهاش استفاده کرده و شکل گرفته است.