خلاصه ماشینی:
ـ وداد، آزیتا (١٣٧٨) وضعیت مشارکت زنان در تولید محصولات فرهنگی رسانه های جمعی ایران ، کارشناسی ارشد ارتباطات ، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران مرکزی .
ـ قدیری معصوم ، زیبا (١٣٨٣) بررسی رفتار دانش آموزان مقطع راهنمایی ناشی از برنامه های طنز تلویزیونی سیمای جمهوری اسلامی ایران ، کارشناسی ارشد ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران مرکزی .
ـ قلیزاده ، شهناز (١٣٨١) بررسی و تأثیر وسایل ارتباط جمعی بر اوقات فراغت نوجوانان و جوانان شهر تهران ، کارشناسی ارشد ارتباطات ، دانشکده صداوسیما.
محورهای مورد نظر: الف ـ مبانی و چارچوب نظری ج ـ مخاطبان و کاربران فناوریهای فناوریهای نوین ارتباطی نوین ارتباطی ـ نظریه های زیربنایی پیرامون فناوریهای ـ نقش و جایگاه مخاطب در فناوریهای نوین ارتباطی نوین ارتباطی ـ آینده فناوریهای نوین ارتباطی ـ شبکه های اجتماعی و جایگاه کاربران ـ فرآیند کنترل ، نظارت و دروازه بانی در ـ فرهنگ و فناوریهای نوین ارتباطی فناوریهای نوین ارتباطی ـ رابطه جامعه اطلاعاتی و تکنولوژیهای ـ نقش و جایگاه تکنولوژیهای نوین ارتباطی نوین ارتباطی در توسعه ملی و برنامه های توسعه ایران ـ تعریف و قلمرو فناوریهای نوین ارتباطی، ب ـ کارکردها و پیامدهای فناوریهای ـ گردآوری، انباشت ، پردازش و بازیافت نوین ارتباطی اطلاعات در فناوریهای نوین ارتباطی (CD, pen Drive, Digital printer, ـ تاثیرات و کارکردهای صوتی و تصویری flash memory, intelligent mobile , …) فناوریهای تلفن همراه (MMS،EAP, GPRS ،GPS ) د ـ کاربردهای فناوریهای نوین ـ تاثیرات و کارکردهای فناوریهای پخش ارتباطی در عرصه های گوناگون فیلم و تصویر بر روی اینترنت ـ دولت الکترونیکی ـ تاثیرات و کارکردهای فناوریهای پخش ـ یادگیری الکترونیکی صوت و صدا بر روی اینترنت ـ بهداشت و سلامت الکترونیکی ـ تاثیرات و کارکردهای پادکست ها (رادیو ـ محیط زیست الکترونیکی بلاگ اینترنتی ) ـ کشاورزی الکترونیکی ـ تأثیرات و کارکردهای متقابل اینترنت و ـ علوم الکترونیکی تلویزیون مبتنی بر IP ـ اشتغال الکترونیکی ـ آسیب شناسی فناوریهای نوین ـ تجارت الکترونیکی ـ فرصت های فناوریهای نوین نشانی: تهران ، خیابان ولیعصر، خیابان هتل استقلال ، ساختمان اداری جام جم ، طبقه دوم ، مرکز تحقیقات صداوسیما، دفتر فصلنامۀ پژوهش و سنجش ، صندوق پستی: ٤٧٤٨ ـ ١٩٣٩٥.