خلاصه ماشینی:
در حالی که برخی از منتقدان، از «سیاست رسانه ای شده» در عصر ارتباطات سـخن می گویند و آن را عاملی در تضعیف فرایند تصمیم گیری دموکراتیک به شمار مـی آورنـد، برخی دیگر معتقدند رسانه های جدید، بـه خلـق نـوعی دموکراسـی الکترونیـک توفیـق یافته اند که از طریق آن، شهروندان می تواننـد ببیننـد، بـشنوند، همزمـان دربـاره رهبـران سیاسی خود قضاوت کنند و دیدگاههـای خـود را در زمینـه هـای سیاسـی ، فرهنگـی و اجتماعی ابراز کنند.
این دو دیدگاه، هرچند درخصوص تـأثیرات رسـانه ای بـا یکـدیگر اختلاف دارند، در این موضوع مشترک هستند که بـه هـر حـال، دنیـای جدیـد، دنیـایی رسانه ای است و رسانه به زبان اصلی سیاست تبدیل شده است .
همزمان با افزایش تأثیر رسانه ها در دنیای سیاست ، بررسی نقش و تـأثیرات مطلـوب و نامطلوب رسانه در تبلیغات انتخاباتی در سالهای اخیر، به یکـی از حـوزههـای مهـم کنکاش علمی در دانشگاههای دنیا تبدیل شده و توجه بسیاری از اندیـشمندان، اسـتادان و دانشجویان را به خود جلب کرده است .