خلاصه ماشینی:
پس از آنکه سال ١٣٨٨، در پیام نوروزی رهبـر معظـم انقـلاب، بـه شـعار «اصـلاح الگوی مصرف» مزین شد و معظم لـه تـصریح فرمودنـد کـه اصـلاح الگـوی مـصرف و فرهنگ سازی در این زمینه ، کاری بلنـد مـدت خواهـد بـود، هیئـت تحریریـه فـصلنامه پژوهش های ارتباطی با درک اهمیت و حساسیت موضوع و توجه به نقشی که رسانه در فرهنگ سازی، اطلاعرسانی و نظارت در زمینه «اصلاح الگوی مصرف» در جامعـه دارد، این موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
بـر همـین اسـاس، پـس از بررسـی هـا و مطالعات اولیه و برگزاری جلسات کارشناسی متعدد، به تهیـه فراخـوان و نیـز سـفارش مقاله در این حوزه که نیاز به تخـصص هـم در زمینـه رسـانه و هـم دیگـر رشـته هـا و تخصص های مرتبط با موضوع مـصرف، نظیـر جامعـه شناسـی ، روانشناسـی ، مطالعـات فرهنگی ، دینی و ...