خلاصه ماشینی:
»، آیا این امر ما را به تأمل وا نمیدارد که چرا کشورهای صنعتی در امر هوشمندسازی مدارسشان تعجیل نمیکنند؟ آیا زندگی آنها به فناوریهای نوین کمتر از ما وابسته است؟ و یا وظیفه و رسالت آموزش و پرورش را چیز دیگری میدانند؟ بحث تحول در آموزش و پرورش به هوشمندسازی مدارس تقلیل داده شد و نه تنها شاهد تحولی عمیق در کارکرد، ساختار و فرایند آموزشی نیستیم، بلکه متاسفانه هوشمندسازی مدارس به عنوان راهحل تمام مشکلات موجود در نظر گرفته میشود و تنها کافیست سخنان مسئولین آموزش و پرورش را در این مدت در مزایای این طرح بخوانید: «تربیت دانشآموزان پژوهشمحور؛ رشد همه جانبهی دانشآموزان از قبیل رشد ذهنی، جسمی، عاطفی و روانی؛ ارتقای تواناییها و قابلیتهای فردی؛ تربیت نیروی انسانی متفکر و آشنا به فناوری و ارتقای مشارکت مردمی؛ تغییر در قدرت یادگیری و روشهای تدریس؛ ترغیب و تشویق دانشآموز در یادگیری».