خلاصه ماشینی:
"این افراد در دنیای کنونی، - Mental pain در پی هویتیابی و تمایز و به بیان دیگر کسب امنیت وجودی یا هستیشناختی، در جهانی هستند که در آن نهتنها الگوی مصرف عاملی برای هویت، تمایز و تشخص است بلکه سبک زندگی رایجشده در این جهان نیز سبکی از زندگی است که مصرفگرایی را ارزش میداند و در واقع در آن، مصرف صرفا فرایندی زیستشناختی نیست، بلکه همچنانکه پییر بوردیو هم اشاره میکند، پدیدهای فرهنگی است.
در اینجا مصرف با هویت فرد پیوند خورده و سبک زندگی مصرفگرا و فرهنگ مصرفی بهطور مداوم او را به مصرف بیشتر ترغیب میکنند و او برای فرار از آشفتگی و پریشانی ناشی از تزلزل پایههای هویتی و کسب امنیت هستیشناختی خود و همچنین دستیابی به فرهیختگی و ترقی در زندگی به مصرف بیشتر روی میآورد و یا حداقل، داشتن آن کالاهای متنوع و جدید را آرزو میکند.
همهی افراد از توانایی و امکان مادی برای دستیابی به همهی آرزوهای مصرفی خود برخوردار نیستند و بنابراین فاصلهای عمیق بین آنچه که ما انتظار داریم و آنچه که در عمل به دست میآوریم و اختلاف بین وضعیت واقعی ما و وضعیت ایدهآل مصرفی و رفاه فیزیولوژیکی ما اتفاق میافتد و این همان چیزی است که بهعنوان رنج از آن سخن گفتیم.
در جهان سنتی، فرد هویت خود را از منابع مشخص و سنتها کسب میکرد اما در دورهی مدرن فرد ولع مصرف دارد؛ چراکه با آن مصرف تمایز و تشخص مییابد و اگر نتواند به مصرف آنچه که مد نظر دارد و آرزو کرده است دست یابد، دچار آشفتگی، اضطراب، درد ذهنی و رنج میشود."