خلاصه ماشینی:
"اما در تولید تصویر تکنیکی، میان تصویر و دال آن، دوربین قرار دارد و لذا برای فهم این تصویر باید به تحلیل این واسطه نشست.
اسطوره نوعی نسبت با امر متعالی فراهم میکند که وجهی از خودانگیختگی دارد اما تصویر تکنیکی فرایندی را ایجاد میکند که برنامهریزان از طریق کارگزاران، امری را تحقق میبخشند.
دوربین عکاسی هم که توسط نظام صنعتی و دنیای تکنیکی و در راستای آن ساخته شده است، بر عکاس برتری دارد و دوربین را و از طریق آن، کنشها را برنامهریزی میکند.
حال سؤال این است که اگر این تفکر مفهومی است که به عکس، جهت نهایی میدهد، چگونه در عکس، خودانگیختگیای که از درون میتراود و رابطهی متعالیای که ادعای ادیان است، امکان ظهور مییابد؟ اگر دین در بنیانش بهتر زندگیکردن را بشارت میدهد، عکس که رهاوردش بیشتر زندگیکردن است چگونه میتوان بین بیشتر زندگیکردن و بهتر زندگیکردن نسبت ایجاد کرد؟ دین، متکی به متن است و فلسفه، متکی به مفهوم."