چکیده:
Purpose: This research is going to compare internet results derived by some users Technical and engineer groups، factual sciences and economics in G.G.O with restriction at title & URL، and also the of keyword's appearance in the internet URL and research group's titles. Methodology: Survey society are 90 experts of Hamedan G.G.O They searched their desired keywords (one or more words) in the URL and title of web pages and determined the amount of relevance retrieval results in the check list that was provided for this reason. For classifying and data analysis، descriptive statistics (frequency، mean، base of sample and standard deviation) and inferential statistics (univariateKalmvgvrf Smirnov test، Duncan’s post hoc test، chi-square independence test، paired t-test، correlation COEFFICIENT erson and Spearman’s test، ANOVA and chi Krvksa L – Wallis test) used. Findings: The results showed that the increase in the number of search keywords and URLs as the correlation decreases and the greater the degree of correspondence between the title and the URL link is higher. Conclusion: the result show up that with increase of search keywords scale in the title & URL will reduce and there are meaningful defference between numbers of present thematic keywords at title & URL researched groups and search engines can increase weighting to present keywords in the URLs rank the more correlative results and provide for users.
خلاصه ماشینی:
آنان با استفاده از قسمت جست وجوی پیشرفته موتور کاوش گوگل ، کلیدواژه های (یک و چند واژه ای ) مورد نظر خود را در قسمت نشانی اینترنتی و عنوان صفحات وب جست وجو کردند و میزان ربط نتایج بازیابی شده را در چک لیست هایی که به همین منظور تهیه شده بود، تعیین نمودند.
نیکزاد و جمالی (٢٠١١ ,nikzad, jamali) در زمینه تأثیر عنوان در میزان مشاهده پذیری و استناد به مقالات علمی انجام داده اند و هم چنین علامی (٢٠١٢ ,allami) در مقاله خود با عنوان "تأثیر عنوان و نشانی اینترنتی در میزان ربط نتایج حاصل از بازیابی اطلاعات در موتورهای جست وجو در دو حوزه علوم کشاورزی و علوم انسانی (در کلید واژه های زبان انگلیسی )" به این نتیجه رسید که جست وجو بر اساس نشانی اینترنتی در حوزه های موضوعی علوم کشاورزی نتایج مرتبط تری را به دنبال دارد و تفاوت معنی داری بین تعداد کلیدواژه های موجود در عنوان و نشانی اینترنتی دو حوزه موضوعی وجود ندارد.
آن ها در این مقاله خاطر نشان کردند که بسط جست وجو در عنوان و در نشانی اینترنتی ، با استفاده از واژه های عمومی که همراه کلیدواژه های موضوعی در عنوان و نشانی اینترنتی منابع و متون موجود در وب ظاهر می شوند، می تواند موجب افزایش میزان دقت و ربط در نتایج بازیابی در موتورهای کاوش شود .
an alternative appproach to natural language query expansion in search engines: text analysis of non-topical terms in web documents.