خلاصه ماشینی:
"پرســـش نامــــــه پرسشنامة سنجش نگرش نسبت به مدرســـه دکتر آدیس کراسکیان عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی کلیدواژهها: پرسشنامة سنجش نگرش، سنجش نگرش، مدرسه دربارة عوامل مؤثر بر پیشرفت تحصیلی پژوهشهای زیادی صورت گرفته است.
نگرش نسبت به مدرسه از جمله عوامل اثرگذار مهم دیدگاه اجتماعی- شناختی است که در پیشرفت تحصیلی نقش مؤثری دارد (دیایدرا۲، ۲۰۰۵، بهنقل از خجستهمهر، عباسپور، کرایی و کوچکی، ۱۳۹۱).
نمونهای از پرسشهای پرسشنامه در حیطههای پنجگانه در جدول زیر ارائه شده است: هنجاریابی در ایران مصرآبادی (۱۳۸۹) در مطالعة خود روایی، اعتبار و هنجار۱۵ پرسشنامة تجدیدنظر شدة سنجش نگرش نسبت به مدرسه را بررسی کرده است.
ضرایب آلفای کرونباخ برای کل پرسشنامه ۹۱/۰ و برای حیطههای نگرش نسبت به معلم و کلاس ۹۳/۰، انگیزش/ خود نظمدهی ۸۹/۰، نگرش نسبت به مدرسه ۹۲/۰، ادراک خود تحصیلی ۸۱/۰ و ارزشگذاری هدفها ۷۳/۰ برآورد شده است که نشان دهندة همسانی درونی۲۱ مطلوب برای این پرسشنامه در جامعة ایرانی است."