خلاصه ماشینی:
"چنین ارزیابی قبل از هر چیز باید به این سؤالها بپردازد: ( رویکرد جدید تلفیق در برنامۀ درسی علوم اجتماعی تا چه اندازه در رسیدن به اهداف خود موفق بوده است؟ ( در این راه هر یک از عناصر و اجزای برنامه چه نقش و سهمی داشته و دارند؟ ( معلمان، بهعنوان عنصر اصلی اجرای برنامه، تا چه اندازه به اهداف برنامه واقفاند و توان و امکان اجرای آن را دارند؟ ( فاصلۀ برنامۀ اجراشده با برنامۀ قصد شده چهقدر است؟ ( مهمترین موانع و مشکلات این برنامه چیست؟ ( تا چه اندازه امکان توسعه و تعمیم چنین برنامهای در دورۀ متوسطه دوم وجود دارد؟ مجلۀ «رشد آموزش علوم اجتماعی» بهعنوان صدای معلمان و دبیران علوم اجتماعی آمادۀ انعکاس نقدها، نظرات، پیشنهادات و راهکارهای معلمان در این زمینه است، تا از این رهگذر به تقویت، تکمیل و اصلاح رویکرد مذکور کمک کند."