خلاصه ماشینی:
ص 4» این اثر از شش بخش با نام های سرآغاز، پیشگفتار، برنامه درسی برای باهاوس (1929)، طراحی تحلیلی (آموزش کاندینسکی)، خلاصه برنامه آموزش و در آخر پی نوشت ها تشکیل شده است.
کتاب «راهنمای تحقیق و نگارش در هنر» از یازده فصل با نام های: نگارش متن های هنری، تجزیه و تحلیل آثار هنری، نگارش قیاسی، نگارش نقد و بررسی نمایشگاه، چگونگی نگارش مقاله ای کارآمد، سبک نگارش، رویکردهای مختلف در نقد هنری، پژوهش تاریخی هنر، نگارش مقاله تحقیقی، شکل ظاهری دست نوشته و امتحانات تشریحی تشکیل شده است.
این اثر که رساله کوتاهی است به اهم اندیشه های غزالی می پردازد و به گفته کهدی کمپانی زارع غزالی کمتر دانشمند و اندیشمندی است که اطلاعات منسجمی از حیات فکری و معنوی خود در اختیار مخاطبان قرار می دهد.
کمپانی زارع چنین ادامه می دهد که «غزالی در این رساله ابعاد مختلفی از حیات فکری خود را برای مخاطبان ابراز کرده است، از این رو بسیار دشوار خواهد بود که این اثر را در دسته بندی موضوعی آثار وی در جای مشخصی قرار دهیم.