خلاصه ماشینی:
سیاوش جمادی،آنچنانکه خود بیان کرده،قصد دارد تا از طریق بررسی این فیلم به عنوان نمونهای مناسب در این خصوص به کاوش در زمینهی جایگاه زمان در هنر سینما بپردازد.
در ضمن بنابر علائق فلسفی خویش نگاه دوبارهی دارد به ماهیت سینما و دلالتهای تصویری آن،همچنین بحث قدیمی واقعیت و خیال را در سینما،مجددا پیش روی خوانندهای حیرتزده قرار میدهد که نمیداند پشیمان باشد که ناخواسته وارد معرکه بحثهای سنگین فلسفی شده است یا آنکه دلش خواسته فیلمنامه داستان عامهپسند را بخواند.
پیتر کیوی در کتاب خود سعی دارد به جستوجوی ردپای تعریف هنر در تاریخ بپردازد و نشان دهد که همه تلاشها برای ارائهی تعریفی جامع از هنر با برخورد به سد مستحکم موسیقی ناب به بنبست رسیده است.
پیتر کیوی نه اصرار دارد که از منظری فلسفی با غیر،مدعی گردد که تلاش سنتی برای تعریف اثر هنری ناممکن است و یا به عنوان یک عمل فلسفی کارایی خود را از دست داده و نه توصیه میکند که به هر دلیل باید دست از تلاش برداشت.