خلاصه ماشینی:
۴. مشاور مدرسه در جایگاه تسهیلکنندۀ یادگیری - فراهم کردن فرصت یادگیری برای همکاران از جمله معرفی منابع مجلات مکتوب - راهنمایی همکاران و ایجاد انگیزه در آنها جهت شرکت در جشنوارهها و دورههای آموزشی مورد نیاز - بررسی مستمر وضعیت بهداشت روان دانشآموزان و ارائۀ گزارش به مدیر و شورای مدرسه - استفادۀ مناسب و تدوین محتوای ارزشمند جهت بهرهمندی از آن در کلاسهای هوشمند ۵.
مشاور در جایگاه یاریدهندۀ جلسات و شوراهای مدرسه - مشارکت، همکاری و ارائۀ نظرات تخصصی در شورای مدرسه - مشارکت، همکاری و ارائۀ نظرات تخصصی در شورای معلمان - مشارکت، همکاری و ارائۀ نظرات تخصصی در شوراهای مختلف دانشآموزان - شرکت در جلسات آموزش خانواده و ارائۀ مطالب مناسب و مورد نیاز خانوادهها ۷.
مشاور مدرسه در جایگاه وظایف سازمانی - تهیۀ تراکتها، بروشورها، جزوهها و سایر مطالب فرهنگی و روانشناختی - ایجاد انگیزۀ مناسب و تشویق دانشآموزان به مطالعه و یادگیری - کمک به دانشآموزان در مقابله با استرس، خشم، نگرانی و ...