چکیده:
در بریتیشپترولیوم حرکت به سمت مدیریت دانش با یک پروژه آزمایشی آغاز گردید.پروژههای آزمایشی در یک مقیاس کوچکتر انجام میشوند.با انجام دادن ارزیابیها و با سنجش اهداف کمی و کیفی،نقاط قوت و ضعف مشخص و در نتیجه نظام مدیریت دانش به مسیر صحیح سوق داده میشود. در ابتدای حرکت باید راهبرد دانش و راهبرد مدیریت دانش سازمان تعیین گردد.راهبری شایسته نظام مدیریت دانش،نیازمند جلب حمایت مدیران سطوح بالا و کارکنان است که خود در تبیین جایگاه نظام،معلولی از تعیین راهبردهای مناسب به حساب میآید.به منظور کاهش هزینهها ناشی از خطاها باید پروژه به صورت آزمایشی آغاز گردد.در مقاله حاضر به بررسی فرآیند شکلگیری و توسعه نظام مدیریت دانش در بریتیشپترولیوم پرداخته و عوامل موفقیت این شرکت در پیادهسازی مدیریت دانش را مورد بحث قرار خواهیم داد.
خلاصه ماشینی:
"عوامل موفقیت این شرکت در پیادهسازی مدیریت دانش را مورد بحث قرار
ماهیت مدیریت دانش و به کارگیری فنآوری اطلاعات جبهه جدیدی را در این قلمرو
در این شرکتها به عنوان یک منبع قدرت و مدیریت دانش در جهت پیوند آنهایی که
نحوه توسعه نظام مدیریت دانش در بریتیشپترولیوم میپردازیم.
پس از این احساس نیاز،اجرای نظام مدیریت دانش با یک پروژه آزمایشی3
میتواند با توجه به شرایط کاری تجربه و بینشی باشد که توسط گروهی کسب و در نظامهای مدیریت دانش به
پروژه نظام مدیریت دانش در سال 1994 آغاز گردید.
گروه کار مجازی در حوزه مدیریت دانش به شبکهای از افراد اطلاق میگردد که دارای
دسترس بودن دانش در مکان و زمان موردنیاز و فرآهم آوردن بستری جهت خلق دانش،از اهداف اصلی پروژه بودند.
این بدان معنی است که حوزههای کاری انتخاب شدند که دانش بر آنها
هدایت پروژه مدیریت دانش در این قسمت،با گروه مجازی پتروتکنیکال2بود.
سریعتر کارکنان سازمان در جهت اشتراک دانش را به همراه دارد.
گرینز به عنوان مدیر پروژه گروه کار مجازی معتقد بود که«اگر اشتراک دانش
از دیگر مزایای پیادهسازی نظام مدیریت دانش بود.
پیادهسازی نظامهای مدیریت دانش سازمانی امر پیچیده و مشکل است.
عدم حمایت مدیران سطوح بالا،غالبا موجب شکست پروژه مدیریت دانش میگردد.
عامل مهم،در پذیرش و موفقیت نظام مدیریت دانش بود.
انتخاب راهبرد اشتباه میتواند نظام مدیریت دانش را به مسیر شکست هدایت کند و
عدم فهم ارتباط میان مدیریت دانش و راهبرد سازمان و نیز یکپارچهسازی این دو،یکی
کارکنانی به صورت پاره وقت برای مدیریت دانش کار میکنند،عدم حمایت،"