خلاصه ماشینی:
"دومین کنفرانس علمیپژوهشی ارتقای سلامت روانی، رفتاری و اجتماعی دانشآموزان شهر تهران اعضای این میزگرد معاون پرورشی و فرهنگی شهر تهران، رئیس، کارشناس مسئول و کارشناس ادارۀ مشاورۀ تربیتی و تحصیلی تهران، رئیس مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی توحید، مسئولان کارشناسی مشاورۀ مناطق ۵ و ۱۲، رئیس آموزشوپرورش منطقۀ ۱۴، عضو تخصصی هستۀ مشاورۀ منطقۀ ۱۵ و مدیر و مشاور مدرسۀ منطقۀ ۱۴ بودند.
● آقای رحمانی، رئیس ادارۀ مشاورۀ تربیتی و تحصیلی توضیح داد که در پیشبرد راهبرد ارتقای سلامت روان دانشآموزان چهار رکن مؤثرند؛ «رکن اول کمیتۀ سلامت روانی، رفتاری و اجتماعی (با مسئولیت مدیر و اعضای شورای معاونان منطقه)، رکن دوم شورای معاونت پرورشی منطقه، رکن سوم کارشناسی مشاوره و اتاق فکر هستۀ مشاوره، مدیران و مشاوران مدارس (بهعنوان یکی از بازوان علمی کاربردی طرح در سطح منطقه) و رکن چهارم شورای آموزشیوپرورشی و ارکان دانشآموزی مدارس است.
● آقای تورانی، کارشناس مشاورۀ تربیتی و تحصیلی دربارۀ «راهبرد ارتقای سلامت روانی، رفتاری و اجتماعی دانشآموزان مناطق شهر تهران»،«نحوۀ سازماندهی و پویاسازی ارکان چهارگانه در سطوح مناطق و فعالیتهای مشاورهای دانشآموزمحور در مدارس»، رویکردهای مدرسهمحور ادارۀ مشاورۀ تربیتی و تحصیلی، اهتمام کارشناسیهای مشاوره مناطق به تقویت مشارکت و کارگروهی اعضای هسته، مدیران و مشاوران مدارس در فعالیتهای دانشآموزمحور، توسعۀ خطمشی برنامهمداری و پروژهمحوری هستههای مشاوره، چگونگی راهبری، افزایش کارآمدی و پویایی ارکان ارتقای سلامت دانشآموزان مناطق و «اهداف عملیاتی و محورهای برنامۀ دومین کنفرانس علمیپژوهشی سلامت روانی، رفتاری و اجتماعی دانشآموزان شهر تهران» توضیحاتی داد."