خلاصه ماشینی:
"در این راستا، معلمان فیلیپینی لازم است: رویهها و خطمشیهای مدرسه را پیاده و اجرا کنند؛ وقتشناس باشند؛ ظاهری مناسب داشته باشند؛ مراقب تأثیر رفتار خود بر دانشآموزان باشند؛ به دیگران و عقایدشان احترام بگذارند؛ نشان دهند که یادگیری انواع متفاوتی دارد و میتواند از منابع گوناگونی بهدست بیاید.
معلمان فیلیپینی برای دستیابی به این هدف لازم است: محیط یادگیری را بهگونهای سازمان دهند که در آن حسن نیت و احترام به دیگران (از نظر توانایی، فرهنگ و جنسیت) جریان داشته باشد؛ فرصتهای عادلانه را برای یادگیری هر دو جنس (دختر و پسر) فراهم کنند؛ راهکار ۶-۵ از سند تحول بنیادین آموزشوپرورش جمهوری اسلامی ایران نیز بر طراحی و تدوین برنامة آموزشی متناسب با نیازها و نقشهای دختران و پسران تأکید دارد.
برنامهریزی درسی این حوزه به تمام عناصر فرایند یاددهی- یادگیری اشاره دارد که بهطور همزمان و درهمتنیده، برای کمک به دانشآموزان در دستیابی به استانداردهای بالای یادگیری و درک درست از اهداف کلی و جزئی برنامه، بهکار گرفته میشوند.
انسجام اجتماعی این حیطه بهطور خاص بر تلاش معلمان برای تقویت ارتباط بین فعالیتهای مدرسه و جامعه تمرکز دارد، زیرا این امر در دستیابی به اهداف برنامة درسی به آنها کمک میکند.
لازم است معلمان فیلیپینی با آگاهی از دانش پیشین دانشآموزان، مجموعة متنوعی از فعالیتهای یادگیری را طراحی کنند تا از این طریق توانایی دستیابی دانشآموزان به اهداف یادگیری را تضمین کنند معلمان در فیلیپین باید محیطهای یادگیری را بهگونهای طراحی کنند که به خواستههای جامعه پاسخ دهد پینوشت 1."