چکیده:
از آنجا که ، یکی از اساسی ترین کارویژه حکومت ها، در قلمرو اقتصـادی تبلـور می یابد و همچنین مسائل و موضوعات اقتصـادی ارتبـاط تنگـاتنگی بـا رفـاه ، معیشت ، رضایت مندی شهروندان و عدم آن نیز با مقبولیت نظام گـره خـورده است . مقاله حاضر در صدد است تا قوت ها و ضعف های داخلـی و فرصـت هـا و تهدیدات خارجی در حوزه مسائل اقتصـادی مـرتبط بـا سرنوشـت جمهـوری اسلامی را در سال های آغازین دهه چهارم انقلاب مورد کنکـاش ، شناسـایی و در اختیار مسئولان ، سیاست مداران ، تصـمیم سـازان ، تصـمیم گیـران ، مـدیران عالی اقتصادی و جامعه علمی کشور قرار دهد.
خلاصه ماشینی:
com تاریخ دریافت : ؟؟ تاریخ پذیرش : ؟؟ ۱۴۱ تأثیرگذاری روی افکار عمومی ، تحت فشار قرار دادن سیاستمداران کشـورهای مقابـل ، فضاسـازی در عرصه جهانی و بسیاری دیگر از موضوعات ، سبب شد تا تلاش برای استفاده از رسانه هـا در سیاسـت خارجی در کشورهای غربی بیشتر شود.
در کنار این مسئله باید توجه داشت که با توجه بـه موضـوعات مطـرح شـده در سیاسـت خارجی آمریکا، محصولات رسانه ای این کشور تاکنون سعی کرده اند تصویری مشخص از ایران را به جهانیان ارائه دهند.
{مراجعه شود به فایل جدول الحاقی} ۱۵۲ {مراجعه شود به فایل جدول الحاقی} نتیجه در این مقاله تلاش شد تا این فرضیه اثبات گردد که ایران هراسی در سیاسـت خـارجی آمریکـا تـأثیر جدی بر تصویر ایران در محصولات رسانه ای آمریکایی دارد که برای بررسی موضـوع در ایـن مقالـه مستندهای تصویری هالیوود در مورد ایران مورد بررسی قـرار گفتـه و محورهـای مشـترک آنهـا بـه محورهای سیاست خارجی آمریکا در موضوع ایران هراسی مورد مقایسه قرار گرفته است .
هماهنگی این دو، یعنی تطابق میان محورهای مطرح شده درباره ایـران در اظهـارات مقامـات غربی با مواردی که در محصولات رسانه ای غرب مشاهده می شود را می توان نشانه مهم اثبات وجـود هم خوانی بین سیاست خارجی آمریکا با دستگاه رسانه ای آن کشور عنوان کرد.
۳. با نگاهی به این محورها باید گفت : محصولات رسانه ای آمریکایی در راستای سیاست خارجی آمریکا نوعی تهاجم نرم علیه ایران را در جهت گیری های خود دنبال می کننـد ایـن تهـاجم نـرم بـه تدریج به دنبال تثبیت چهره ای مشخص و ثابت درباره ایران در جهـان اسـت .