خلاصه ماشینی:
"کتابهای علوم اجتماعی در خلاء نوشته نمیشوند، بلکه در چنین بستر فرهنگی و اجتماعی تولید میشوند، به همین دلیل نیز باید امکان نقد و گفتوگو در مورد این کتابها فراهم شود و معلمان و دبیران به عنوان کسانی که از یک سو با مردم، دانشآموزان و خانوادهها، و از سوی دیگر- به واسطة مسئولیت تدریس کتابها - با مؤلفان و برنامهریزان در رابطهاند، بهترین میانجی برای انتقال نقد و نظرهای مردم در مورد کتابهای درسی هستند.
مجله رشد آموزش علوم اجتماعی با توجه به چنین نگاه آسیبشناسانهای به حوزه کتابهای درسی و بهویژه کتابهای علوم اجتماعی طی دو سال گذشته تلاش کرده است با طرح نقد و نظرهای معلمان و دبیران کشور نسبت به کتابها و برنامههای درسی در قالب یادداشتها، مقالات علمی و نیز برگزاری میزگردها و گفتوگوها بستر و زمینههای لازم را برای رشد و توسعه فرهنگ نقد در این حوزه فراهم کند."