چکیده:
ارزیابی و کنترل عملیات داخل سازمان یکی از اهداف نهایی فرآیند حسابداری مدیریت می باشد. در این راستااز ابزار و مدل های علمی متنوع متناسب با وضعیت و عملیات هر سازمان استفاده می گردد. مدل سروکوآل از مدلهای معتبر و متداول سنجش کیفیت خدمات است که در آن از ابزار پرسشنامه استاندارد شده استفاده می شود وتوسط "پاراسورامان" و "زیتامل" معرفی گردیده است. سنجش کیفیت خدمات پژوهشی در برای ارزیابی توانرقابت پذیری مراکز پژوهشی و دانشگاهی از جمله موضوعاتی است که در این حوزه وارد شده است.مقاله حاضر، نتیجه پژوهش کتابخانه ای است که در چارچوب روش شناسی علمی اجرا گردیده و هدف آنطراحی ابزاری برای سنجش کیفیت خدمات پژوهشی در چارچوب مدل سروکوآل است . در چارچوب نتایج حاصل از مطالعه، ابزار س نجش ک یفیت خدمات پژوهشی مبتنی بر مدل SERVQUAL که مشتمل بر پارامترهای خدمات پژوهشی است، طراحی و معرفی شده است.
خلاصه ماشینی:
سؤال این است که آیا این ابزار سنجش قذابلیت بکارگیری و استخراج نظرات مخاطبین بدون تعریف روشن و عملیاتی موضوع مورد مطالعه نظیر خدمات پژوهشی، از توان تبیین بالایی برخوردار است؟ یا نیاز به شناسایی متغیرهای با اهمیت و مرتبط با موضوع در قالب سؤال مرتبط با موضوع دارد؟ تحقیق حاضر تلاشی مبتنی بر چارچوب مدل "سروکوآل" و ابزار استاندارد شده آن برای طراحی و ارائه ابزار سنجش کیفیت خدمات پژوهشی است.
مقاله در چهار بخش مشتمل بر تبیین مبانی نظری و پیشینه، روش شناسی، مقایسه تطبیقی پرسشنامه استاندارد شده مدل "سروکوآل" با ویژگی های خدمات پژوهشی و تحلیل آن، طراحی و ارائه ابزار سنجش کیفیت خدمات پژوهشی و نهایتا نتیجه گیری و بحث و پیشنهادات تنظیم و ارائه شده است.
)4- مطالعه تطبیقی پرسشنامه استاندارد شده مدل سروکوآل با ویژگی های خدمات پژوهشی و ارائه ابزار سنجش کیفیت خدمات پژوهشی مدل سروکوآل، رویکرد برجسته ای برای ارزیابی کمی کیفیت خدمات است.
G. & vart , prem (2005) " service quality models " international Journal of quality & Reliability management , Vol. 22 , No. 9, pp 913-949 17) sun,Hongyi ( 2000) " Total quality management , ISO 9000 , certification and performance improvement " international Journal of quality & Reliability management, Vol. 17 , No. 2, pp168-179 یادداشتها Organizational Diagnosis on the basis of Customer’s aspect (Case study in Radiator Iran Company) Dr. Vahid Reza Mirabi 1 Dr. Jalal Haghighat Monfared 2 Mohammad Sheikholeslami 3 Abstract The present research is for identifying, analyzing, and interpreting the solution of making the performance of this company in relation with the customer in two frameworks of qualitative and quantitative aspects.