خلاصه ماشینی:
) روند اجرا مرحلة اول ۱۰دقیقة: کاغذهای رنگی در اختیار دانشآموزان قرار میگیرد و از آنها خواسته میشود با استفاده از شابلون شکلهای هندسی بکشند و آنها را با قیچی ببرند.
سپس با کنار هم قرار دادن شکلها یک شکل زیبا درست کنند و با استفاده از شابلون آن شکل را در دفتر خود یا روی برگهای بکشند.
سپس معلم شکل یک مربع را میکشد و از چند دانشآموز دیگر میخواهد روی ضلعهای مربع راه بروند و تعداد ضلعهای هر شکل را بیان کنند.
در گروههای دو نفری از دانشآموزان خواسته میشود شکلهای هندسی را که بریدهاند گوشههای آن را رنگ کنند سپس هر ضلع آن را نیز یک رنگ کنند و تعداد ضلعها و گوشههای آن را با هم مقایسه نمایند و بگویند چه ارتباطی بین آنها وجود دارد.
مرحلة چهارم ۱۰دقیقه: چند گروه گزارش کار خود را به کلاس ارائه می نماید و سپس به این نتیجه میرسند که تعداد ضلعها و گوشهها با هم در شکلهای هندسی برابر است.