خلاصه ماشینی:
"به رغم محدودیتهای موجود تأثیر فیلم و عکس را همگان بیدرنگ و به فراست دریافتند،زیرا به خوبی آشکار بود که این وسایل فنی قادرند حداقل از یک جنبهء محدود ولی بسیار اساسی بر هنر نقاشی و طراحی پیشی بگیرند و آن ضبط تصاویری بهطور زنده و مستقیم از جهان پیرامون است.
یک ماه پس از اعلام اختراع سیستم منحصر به فرد داگر،ویلیام هنری فوکس تالبوت توضیح داد که چگونه میتوان تصویر مورد نظر را روی قطعهء نگاتیو فیلم ضبط کرد و از آن برای تکثیر مجدد آن تصویر به هر تعداد که لازم باشد استفاده نمود.
به عنوان مثال،یکی از عناصر مهم در مکتب کوبیسم ایجاد پیوستگی بین زوایای مختلف از یک موضوع واحد بود که این نکته در هنر مجسمهسازی آفریقا جایی نداشت ولی بیشتر به فن تلفیق تصاویر(مونتاژ)و ویرایش فیلمها شباهت داشت.
پیدایش فیلم مصادف با زمانی شد که نیاز به واقعیت نمایی به اوج خود رسیده بود و این در حالی بود که نقاشی و رمان نیز دست از عینیت نمایی شسته بودند بار دیگر صحنه واحد اصلی ساختار نمایش شد.
اگر بپذیریم که فن ضبط تصاویر تاثیر به سزایی در هنر تئاتر گذاشت،باید این را نیز قبول کنیم که قسمت اعظم اجرای نمایشهای تئاتر مردمی امروز ویژگیهای فیلم را داراست و تئاترهای پیشرو تقریبا همه خصوصیات یک فیلم را در خود نهفته دارند.
فیلم میتواند نمایی از یک هنر معماری را در خود ضبط کند (همان گونه که در مورد دیگر شاخههای هنری نیز این قابلیت را داراست)اما به سختی میتوان رابطهء این دو را ارتباطی جدلی(دیالکتیکی) دانست."