خلاصه ماشینی:
"(بهتصویرصفحهمراجعهشود) مدیریت و رهبری باهوش هیجانی دکتر سید علی سیادت مرضیه مختاریپور مقدمه: امروزه بسیاری ازسازمانها دستخوش تغییرند و هر گونه تغییر نیازمند کارکنان و مدیرانی است که انطباقپذیر بوده و با تغییرات سازگار شوند،در این میان تعامل اجتماعی به شیوهای شایسته و ثمربخش برای بیشتر مدیران(1)و رهبران(2)به عنوان کلیدی در مدیریت تغییراتسازمانی اهمیت فزایندهای دارد.
در این مدل بر اساس ابعاد "مایر"،"ساووی"و"کارسو"،شاخصهای فرعیتر تبیین و ارتباط آنها با هوش هیجانی مرتبط با خود و دیگران که تشکیل دهنده هوش هیجانی محیط کار است،به دو صورت نمودار 1 بیان شده است.
این اصول عبارتند از:(کارسوولف،(14)، 2001) 1-مشخص کردن اهدافسازمان به طور واضح 2-ایجاد پیوند بین آموزش و اهدافسازمان 3-ارزیابی دقیق کارکنان در برنامه آموزشی جهت مشخص ساختن مهارتهای پایه و نیازهای فردی آنان 4-انطبقا طرح و برنامه آموزشی با مهارتها و ضعفهای کارکنان 5-تهیه و تدوین ساختار جلسهها 6-استفاده از تمرینهای عملی،مطالعات موردی و روش ایفای نقش 7-برقراری ارتباط و پیوند بین آموختهها و تجارب دنیای واقعی کارکنان 8-فراهم نمودن فرصتهای متعدد برای تمرین آموختهها 9-پیشبینی فرصتهای متعدد برای دادن باخورد 10-استفاده از موقعیتهای گروهی جهت ایفای و مهمترین رفتارهای اجتماعی و آموزش آنها 11-نشان دادن نیازهای اختصاصی هر فرد به او به طور خاص و محرمانه 12-فراهم نمودن منابع حمایتی و تقویتی برای کارکنان در برنامه طی کرحله پیگیری نتیجهگیری: سازمانها برای این که بتوانند در محیط پر تلاطم و رقابتی امروز باقی بمانند،باید خود را به تفکرات نوین کسب و کار مجهزسازند و به طور مستمر خود را بهبود بخشند."