چکیده:
در مــراکــــز پیشدبستانی مربی تنها فردی است که میتواند بنا بر موقعیت کلاس و نیاز نوآموزان برنامههای تکمیلی در جهت تقویت اعتمادبهنفس، رشد فکری و خلاقیتی، پرورش قوه بیان و... داشته باشد. آنچه در این مبحث آمده، تنها چند فعالیت ساده ولی با هدف است که نگارنده در طول سالها خدمت در مهدکودک و دورههای پیش از دبستان با انجام دادن آنها علاوه بر ایجاد شادی و نشاط در نوآموزان، بهکار گرفته و توانسته است به اهداف موردنظر دست یابد؛ هرچند تمامی سروران فعالیتهایی از جامعتر و کاملتر ارائه میکنند. امید است این فعالیتها مفید واقع شود
خلاصه ماشینی:
ایستگاه نقاشی در مورد نوآموزانی که در نقاشی کردن ضعیفاند، مربی پس از نصب پارچه یا مقواهای باطله از نوآموزان میخواهد تا به انتخاب خود در گروههای آبرنگ، گواش، مدادشمعی، مدادرنگی و یا ماژیک قرار گیرند و اثری را خلق و رنگآمیزی کنند.
جشن میوهها بهمنظور تشویق نوآموزان به خوردن میوهها و سبزیجات و همچنین کسب اطلاع از فواید آنها، مربی از نوآموزان میخواهد که در مورد فواید میوة مورد نظر تحقیق کنند (از قبل در جلسات والدین و مربیان از والدین عزیز خواسته شده تا با فراهم کردن بستر مناسب و همکاری لازم، روحیة پرسشگری و تحقیق را در آیندهسازان کشورمان تقویت نمایند.
مربی از نوآموزان میخواهد با مشورت در گروهشان گزارشی از تحقیق خود را ارائه نمایند.
این کار نوآموزان را از خستگی و بیحوصلگی خارج میسازد و آمادة آموزش جدید میکند.
به این منظور، مربی از نوآموزان میخواهد که لوبیا یا غلات دیگری را پس از خیساندن به کلاس آورند.