خلاصه ماشینی:
"بهکارگیری شیوة عبرتآموزی در کلاس درس، یعنی همان روشی که قرآن کریم در تمام ۲۶۴ حکایت خود به کار برده است، میتواند گامی مثبت و رو به جلو در ایجاد کلاسی موفق و دانشآموزانی بانشاط، خلاق، منتقد و متفکر باشد.
در واقع هدف قرآن ارائة یک شیوة تربیتی جامع برای تربیت افرادی مؤمن، بابصیرت، خردمند و خداترس بوده است چرا این هدف قرآنی مورد غفلت قرار گیرد؟ کلیدواژهها: قرآن، عبرتآموزی، کلاس درس تاریخ عبرتآموزی و تاریخ عبرت حالتی است که در اثر برخورد با امور ظاهری و مشهود برای انسان پدید میآید و به معرفت باطنی و غیرمشهود منتهی میشود.
دیگر اینکه با نقل یک روایت تاریخی دانشآموزان از فضای درس ساعت قبل خارج شده و در فضایی مناسب تدریس تاریخ قرار میگیرند و ضمن ایجاد تنوع و جذابیت در تدریس، تفکر انتقادی را در کلاس موجب میگردد.
رشد آموزش تاریخ، سال پنجم ۱۳۸۲، شمارة ۱۳، ص۳۹ با تدریس تاریخ بر اساس الگوی قرآن هر جلسة درس میتواند منتج به نتایج اخلاقی و تربیتی باارزشی برای فراگیران شود."