چکیده:
شناسایی نقش رسانه در تغییرات خط مشی عمومی یکی از موضوعات کلیدی در هر دو حوزه تاثیرات رسانه و تغییرات خط مشی است . پژوهش حاضر، با استفاده از چارچوب بندی رسانه و تحلیل روایی خط مشی، مفاهیم و ابزارهایی ارائه شده اند که با به کارگیری آنها، ضمن اندازه گیری رفتار متغیرهای رسانه و خط مشی عمومی، اندازه گیری و چگونگی تاثیرگذاری رسانه بر خط مشی عمومی تبیین شده است . در این پژوهش که با روش مطالعه موردی صورت گرفته ، یکی از مهم ترین سیاست های عمومی؛ یعنی خط مشی هدفمندی یارانه ها به عنوان موضوع مورد مطالعه انتخاب شده و داده های مربوط ، با استفاده از تحلیل سریهای زمانی و تکنیک های پیش بینی تحلیل شده است . نتایج نشان میدهد که رسانه ها از طریق چارچوب بندی موضوعات ، بر شکل گیری پیرنگ روایت های خط مشی تاثیر میگذارند و روایت ها نیز پیش بینی معتبری از تغییرات خط مشی ارائه میدهند.
خلاصه ماشینی:
در این پژوهش که با روش مطالعه موردی صورت گرفته ، یکی از مهم ترین سیاست های عمومی؛ یعنی خط مشی هدفمندی یارانه ها به عنوان موضوع مورد مطالعه انتخاب شده و داده های مربوط ، با استفاده از تحلیل سریهای زمانی و تکنیک های پیش بینی تحلیل شده است .
نتایج نشان میدهد که رسانه ها از طریق چارچوب بندی موضوعات ، بر شکل گیری پیرنگ روایت های خط مشی تأثیر میگذارند و روایت ها نیز پیش بینی معتبری از تغییرات خط مشی ارائه میدهند.
به عبارت دیگر، سؤال این اسـت کـه رسـانههـا چگونه بر خطمشی عمومی تأثیر میگذارنی؟ برای پاسخ به این پرسـش لزم اسـت رابطـه رسانه و خطمشی در یا زمینه وااعی مورد مطالعه ارار گیرد زیرا رسانهها و خطمشیهـا در بافتی متنوع و پویا از عناصر محیطی عمل میکننی که روابط در هم تنیـیه، چنیگانـه و پیچییهای در میان آنها برارار است.
Condemned to Report the Media and the Accountability Gap in Iraq War Policy, In Sigrid Koch – Baumgartner and Katrin Voltmer (eds) Public Policy and Mass Media, NewYork, Routledge Press, pp.
Closing the Circle, A Case Study in the Role of Spin in the Policy Cycle, In Sigrid Koch – Baumgartner and Katrin Voltmer (eds) Public Policy and Mass Media, NewYork, Routledge Press, pp.
Contested Processes, Contested Influence, A Case Study of Genetically Modified Food in Bretain, In Sigrid Koch – Baumgarten and Katrin Voltmer (eds) Public Policy and Mass Media, NewYork, Routledge Press, pp.