چکیده:
آموزشهای حرفهای به عنوان رکن اساسی ارتقاء کارکنان در ابعاد مختلف در سازمان به شمار میرود.این ابعاد افزایش مهارت، دانش،نگرش،تخصص شغلی،فرهنگ سازمانی،تعهد سازمانی و غیره را شامل میگردد.بنگاههای اقتصادی و سازمانها بدنبال آنند که چگونه دورههای آموزشی مختلفی را به نحو احسن به اجرا در آورند تا بهرهوری مورد نظر را از اجرای دورههای آموزشی کسب نمایند.در این مقاله یکی از اهداف آموزشهای حرفهای و توسعهء کارکنان در بعد تعهد سازمانی مورد بررسی قرار میگیرد تا تعیین گردد که آموزشهای ضمن خدمت یا حرفهای در افزایش و یا ایجاد تعهد سازمانی تأثیرگذار است یا خیر؟
خلاصه ماشینی:
"در این مقاله یکی از اهداف آموزشهای حرفهای و توسعهء کارکنان در بعد تعهد سازمانی مورد بررسی قرار میگیرد تا تعیین گردد که آموزشهای ضمن خدمت یا حرفهای در افزایش و یا ایجاد تعهد سازمانی تأثیرگذار است یا خیر؟ کلید واژه: آموزشهای حرفهای،تعهد سازمانی،توسعه شغلی.
هر سازمانی از اجرای سمینارها و دورههای آموزشی،اهداف متعددی را دنبال میکنند که مؤلفین مقاله،با انجام کار تحقیقی،به بررسی نقش آموزش در تعهد سازمانی پرداختهاند که مراحل تحقیق و نتایج آن در ادامه ارائه میگردد.
مدیران از دو طریق عمده تعهد خود را نسبت به مشتری نشان میدهند،یکی انجام خدمت و دیگری ایجاد اهمیت برای او.
تمایل مدیر به صرف وقت و انرژی و کار روزانه با زیر دستان نشان دهنده تعهد مثبت او نسبت به مردم است.
امید میرود شرکتها و سازمانها با به کار بستن این راهکارها،زمینه را برای توسعه همه جانبه مهیا سازند: (بهتصویرصفحهمراجعهشود)بالا بردن پیوستگی عاطفی در کارکنان و درگیر کردن بیشتر آنها با اهداف سازمان."