چکیده:
هدف از انجام تحقیق حاضر مقایسهی مدارس هوشمند با مدارس عادی شهر اصفهان بر اساس متغیرهای احساس تعلق به مدرسه، انگیزهی پیشرفت و پیشرفت تحصیلی میباشد. جامعهی تحقیق حاضر در مدارس هوشمند شامل کلیهی دانشآموزان مدارش هوشمند شهر اصفهان و روش نمونهگیری در این مدارس به روش سرشماری میباشد. جامعهی تحقیق در مدارس عادی شامل کلیهی مدارس عادی شهر اصفهان و روش نمونهگیری در این مدارس به روش خوشهای میباشد. ابزار جمعآوری دادها در متغیر احساس تعلق به مدرسه پرسشنامهی احساس تعلق به مدرسه بری، بتی (2005)، در انگیزهی پیشرفت تحصیلی پرسشنامهی هرمنس فرم 29 سوالی و برای اندازهگیری پیشرفت تحصیلی دانشآموزان از معدل کل آنها استفاده شده است. در این تحقیق از آمار توصیفی (میانگین و انحراف معیار) و از آمار غیر پارامتریک یو من ویتنی استفاده شده است. نتایج تحقیق بیانکنندهی این است که بین دانشآموزان مدارس هوشمند و عادی شهر اصفهان در متغیرهای فوق تفاوت معنیداری وجود دارد و دانشآموزان مدارس هوشمند دارای انگیزهی پیشرفت تحصیلی، پیشرفت تحصیلی و احساس تعلق به مدرسهی بیشتری نسبت به دانشآموزان مدارس عادی این شهر بودند.
خلاصه ماشینی:
در این رابطه کاواناف، گیلن، کرمری، هس و بلومیر 3 (2004) در فراتحلیل 116 پژوهش در خصوص تأثیرات دورههای مختلف آموزشهای با استفاده از فناوری ارتباطات و اطلاعات که در سالهای 1999 تا 2004 انجام شدهاند، به این نتیجه رسیدهاند که این دورهها در مقایسه با دورههای سنتی از نظر پیشرفت تحصیلی و - Kikis, Scheuermann, & Villalba - Erstad - Cavanaugh, Gillan, Kromrey, Hess, & Blomeyer یادگیری میتوانند همان نتایج را داشته باشند.
- Ilomäki - Organization for economic co-operation and development - chen - Sullivan & forest - Belderian - School community - School attachment - School connectedness با توجه به چالشهای موجود در خصوص تأثیر فناوری ارتباطات و اطلاعات بر آموزش و پرورش مسألهی اصلی پژوهش حاضر بررسی تأثیر استفاده از فناوری ارتباطات و اطلاعات در مدارس هوشمند بر کارکردهای مدرسه در ارتباط با دانش آموزان است و از آنجا که در پژوهشهای مختلف در خصوص تأثیر فناوریهای جدید در ایران بیشتر بر بروندادهای آموزشی توجه شده است، ولی بررسی کارکرد مدارس در ارتباط با دانشآموزان نمیتواند فقط به بروندادهای آکادمیک، که بیشتر با نمرات میانگین سنجیده میشوند، محدود شود و باید ابعاد دیگر نیز مورد توجه قرار گیرد، لذا در این پژوهش ابعاد روانی و اجتماعی نیز در کنار ابعاد آکادمیک مورد توجه قرار گرفته است.
- tek ong - bond, et al - Wighting - Rovai, & Jordan - Blended learning روسشل، پنویل و آبراهامسون (نقل در وایتنگ، 2006)، در فرا تحلیل 26 تحقیق انجامشده دربارهی استفاده از تکنولوژیهای جدید در آموزش، به این نتیجه رسیدند که استفاده از این تکنولوژیها در آموزش باعث افزایش مشارکت دانشآموزان در مدرسه و افزایش لذت بردن آنان از یادگیری، و همچنین افزایش یادگیری آنها میشود.