خلاصه ماشینی:
"اما این دو پاره را چه چیزی در انسان متحد ومربوط میگرداند؟به عبارتی ما انسان را موجودی واحد و ناگسستهدرمییابیم،حال آنکه او را واجد ذهن و بدن میدانستیم آیا ذهن ازسرشت کاملا متفاوت از بدن برخوردار است؟اگر چنین است پسرابطۀ بین آنها چطور صورت میگیرد؟یک فکر،باور،ترس و نظایرآن چگونه باعث بروز رفتار در انسان میگردد؟و اگر چنین نیستپس چطور تأئل به هستیای به نام ذهن در انسان هستیم؟ در دوران تفوق واستیلای نگرشهای پوزیتیونیستی وفینریکالیستی و انتخاب زبان علم که عالیترین تجلیاش را درفیزیک و تبیینهای فیزیکی یافته بود،متفکران و فلاسفه پرنفوذیحکم بر مستقل نبودن اشیاء و هویات ذهنی از پدیدارهای فیزیکیدادند و اینهمان بودن ذهن و بدن را مطرح کردند.
درحقیقت کریپکی میگوید اگراین رابطه اینهمانی صادق باشد باید ضروری هم باشد،حال چونضروری نیست پس اینهمانی در کار نیست،البته در نگاه اول بهایراد کریپکی،شاید بتوان گفت در اینجا هم چون حالت اینهمانیگرما و حرکت مولکولها که علی رغم فرض جهان ممکنی که درآن با لمس یخ برای موجودی احساس گرما حاصل میگشت ولیدرحقیقت این فرض به عنوان مطلبی برای اینهمانی نبود،فرضوجود درد در موجود بدون بدن نیز ضروری رابطه اینهمانیرا از بین نمیبرد."