خلاصه ماشینی:
"» دانتو اشاره میکند که برای هگل نیز مانند مارکس،زندگی پسا تاریخی باغ عدن جدیدی خواهد بود که در آن انسانها کاری را انجام میدهند که خوشایندشان باشد که هنر نیز شامل آن میشود.
با این همه اگر بخواهد مقاومت کند،به سمت«هنر بیرحمانه»هدایت میشود:برای آنکه در یک جامعه مصرفی واقعا نوآور بود باید بینظمی و کائوس را تا غایت ستود(مقاومت در برابر تسلیم بدین معناست:در چارچوب جنگ طبقاتی آشفتگی به وجود آورد)و اگر هنرمند موفق به ایجاد این آشفتگی شود،در نتیجه منحصرا و به سادگی رد صلاحیت میشود،طبقه غالب او را انکار میکند،طبقهای که او را وادار میکند تا مقبول باشد.
موسیقی صلحجویانه برخلاف همه،این حق را برای جامعه به رسمیت میشناسد که موسیقی داشته باشد و همچنین به عنوان جامعهای جعلی(چرا که جامعه نیز مانند چیزی جعلی باز تولید میشود)از طریق بازماندههایش،بهطور عینی از عناصر واقعیت خاص خودش تغذیه کند.
هنر بسیار خودمختار است و اگر در پی آن باشد که این خودمختاری را کنار بگذارد تا مثلا«بیان زندگی» شود،به همراه خودش فرم زیباشناختیاش نیز که با آن خودمختاریاش را بیان میکند،از میان میرود؛بدین ترتیب هنر مغلوب حقیقی میشود که در جستوجویش بد تا بفهمد و متهمش کند.
ماروزه برخلاف هواداران ضد-هنر و برخلاف زیباشناسی مارکسیستی که قاطعانه ایده زیبایی را(زیبایی که برای زیباشناسی نمایانگر مفهوم کلیدی زیباشناسی بورژوایی است)رد میکند هراسی ندارد تا با قد علم کردن مقابل اصل واقعیت معاصر که همان اصل سلطه است،زیبایی را به عنوان اصل لذت پیش بکشد."