چکیده:
پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر یادگیری سازمانی بر مدیریت دانش و رفتار شهروندی سازمانی در شعب بانک ملی استان آذربایجان غربی انجام شده است. جامعه آماری این تحقیق را 1200 نفر از کارکنان و کارشناسان شعب بانک ملی استان آذربایجان غربی بودند. تعداد نمونه با استفاده از جدول مورگان 291 نفر به دست آمد و بطور خوشه ای تصادفی انتخاب گردیدند. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه یادگیری سازمانی نیفه (2001) و پرسشنامه مدیریت دانش است. ابطحی و صلواتی (1385) و پرسشنامه رفتار شهروندی یودساکف بود. داده ها با استفاده از آزمون تی تک نمونه، ضریب همبستگی پیرسون، رگرسیون تجزیه و تحلیل شدند. نتایج نشان ارتباط معناداری بین یادگیری سازمانی و مدیریت دانش وجود دارد. همچنین، نتایج نشان داد که ارتباط معناداری بین مدیریت دانش و رفتار شهروندی سازمانی وجود دارد.