چکیده:
پیچدگی های محیط در عرصه های رقابتی کسب و کار و افزایش انتظارات مشتریان، ضرورت آگاهی از نقاط قوت و ضعف سازمان و بهبود مستمر شاخص های کلیدی در بیش از پیش آشکار نموده است. از این رو یکی از دغدغه های اساسی سازمان ای امروزی دستیابی به یک شیوه ارزیابی عملکرد جامع، قابل اعتماد و انعطاف پذیر است، تا به توسل به آن، اطلاعات دقیق و کافی از جایگاه امروز خویش به دست آوردند و با نگاه به آینده، از خطاهای گذشته درس بگیرند. یکی از مدل های کارآمد که با نگرش استراتژیک به ارزیابی عملکرد سازمان می پردازد، مدل کارت امتیازی متوان پایدار است که علاوه بر توجه به بعدهای مربوط به کارت امتیازی متوازن، سازمان را از دو بعد زیست محیطی و اجتماعی مورد ارزیابی قرار می دهد. این پژوهش عملکرد سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشوررا با مدل کارت امتیازی متوازن پایدار مورد ارزیابی قرار می دهد. این پژوهش عملکرد سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با با مدل کارت امتیازی متوازن پایدار مورد ارزیابی قرار می دهد. جامعه آماری این پژوهش شامل 302 نفر از پرسنل سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و نیز مشتریان (ارباب رجوع) این سازمان انتخاب شدند که با استفاده از فرمول جامعه آماری محدود تعداد 142 نفر به عنوان حجم نمونه انتخاب شدند. پس از جمع آوری و تحلیل داده های مورد نیاز تحقیق و با استفاده از آزمون تی استیودنت مشخص شد که اهداف سازمان آموزش فنی و حرفه ای در 6 بعد (فرضیه) تحقیق یافته است و در نتیجه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور توانسته است به میزان 65/79 درصد در مجموع مناظر کارت امتیازی متوازن پایدار موفق عمل کند که نشان می دهد سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در کل دارای عملکرد نسبتاً مطلوبی می باشد.
خلاصه ماشینی:
"با توجه به نتایج به دست آمده از جدول شماره 2 ماتریس همبستگی ، میتوان گفت که با اطمینان 99/0 و سطح خطای کوچکتر از 01/0 بین منابع شغلی و عملکرد سازمانی در شعب بانک رفاه کارگران شهر کرمانشاه رابطه وجود دارد.
با توجه به نتایج به دست آمده از جدول شماره 6 ماتریس همبستگی ، میتوان گفت که با اطمینان 99/0 و سطح خطای کوچکتر از 01/0 بین خودمختاری و عملکرد سازمانی در شعب بانک رفاه کارگران شهر کرمانشاه رابطه وجود دارد.
با توجه به نتایج به دست آمده از جدول ماتریس همبستگی 7، میتوان گفت که با اطمینان 99/0 و سطح خطای کوچکتر از 01/0 بین حمایت اجتماعی و عملکرد سازمانی در شعب بانک رفاه کارگران شهر کرمانشاه رابطه وجود دارد.
با توجه به نتایج به دست آمده از جدول ماتریس همبستگی 8، میتوان گفت که با اطمینان 99/0 و سطح خطای کوچکتر از 01/0 بین بازخورد و عملکرد سازمانی در شعب بانک رفاه کارگران شهر کرمانشاه رابطه وجود دارد.
با توجه به نتایج به دست آمده از جدول ماتریس همبستگی 9، میتوان گفت که با اطمینان 99/0 و سطح خطای کوچکتر از 01/0 بین فرصت های رشد و توسعه و عملکرد سازمانی در شعب بانک رفاه کارگران شهر کرمانشاه رابطه وجود دارد.
با توجه به نتایج به دست آمده از جدول ماتریس همبستگی 10، میتوان گفت که با اطمینان 99/0 و سطح خطای کوچکتر از 01/0 بین مربی گری و عملکرد سازمانی در شعب بانک رفاه کارگران شهر کرمانشاه رابطه وجود دارد."