خلاصه ماشینی:
"حسین حقپناه دبیر تفکر و سواد رسانهای، منطقة ۳ تهران سال گذشته در کلاس تاریخ، هنگامیکه مشغول بحث دربارة یک واقعة تاریخی معاصر بودیم، دانشآموزی داشتم که اصرار داشت آنچه من میگویم و در کتاب درسی هم نوشته شده اشتباه است و چنین استدلال میکرد: «آقا!
هر چند آن پژوهش که بعدا در چهار مدرسة در هرتفورشایر انگلستان نیز اجرا شد، رابطة مذکور را تأیید نکرد اما مسئلة مهمتری را نشان داد: برخلاف ادعای دولت و رسانهها که معتقدند معلمان مرد الگوهای نقش دانشآموزان پسر میباشند، ارجاع بسیار ضعیفی به این قشر وجود داشت.
این تحقیقات نشانهای از یک چالش دیگر رسانهها با آموزشوپرورش بود: جایگزینی الگوهای رسانهای بهجای الگوهایی که سعی میشود در مدارس برای دانشآموزان معرفی و تبلیغ شود.
در این شرایط، استفادة گستردة کودکان و نوجوانان از رسانهها موجب میشود مخاطبان به سرگرمآموزی عادت کنند و هنگام مواجهه با گونههای رسمی و سنتی آموزش دچار مشکل شده و تمرکزشان را از دست بدهند."