چکیده:
هدف از اين پژوهش تبيين رابطه مديريت كيفيت فراگير با توانمندسازي و ارزيابي عملكرد كاركنان اداره كل ورزش و جوانان فارس مي باشد. روش پژوهش توصيفي از نوع همبستگي بوده و جامعه آماري پژوهش 160 نفر از كاركنان اداره كل ورزش و جوانان فارس مي باشد كه بر اساس جدول كرجسي و مورگان 111 نفر به روش نمونه گيري تصادفي ساده به عنوان نمونه آماري انتخاب شده اند. جهت جمع آوري داده ها از سه پرسشنامه مديريت كيفيت فراگير، توانمندسازي و ارزيابي عملكرد استفاده گرديد. جهت تجزيه و تحليل داده ها از روش آماري ضريب همبستگي پيرسون، رگرسيون چندگانه و تحليل واريانس استفاده شده است. نتايج تحليل آماري بدست آمده نشان داد كه بين ابعاد مديريت كيفيت فراگير با توانمندسازي رابطه معناداري وجود دارد و هم چنين، بين ابعاد مديريت كيفيت فراگير با ارزيابي عملكرد رابطه معني دار وجود دارد كه از بين ابعاد مديريت كيفيت فراگير با توانمندسازي، بعدهاي حمايت و رهبري مديران، پيامدهاي بهبود كيفيت و بهره وري، مشتري مداري و بيمه كيفيت و از بين ابعاد مديريت كيفيت فراگير با ارزيابي عملكرد بعدهاي حمايت و رهبري مديران و بيمه كيفيت رابطه قوي تري را نشان مي دهند.
خلاصه ماشینی:
"بـــا توجـــه بـــه مطالـــب بیـــان شـــده و نفـــش مـــدیریت کیفیـــت فراگیـــر در توانمندســـازی و ارزیـــابی عملکـــرد کارکنـــان ، در ایــن پــژوهش بــه بررســی رابطــه مــدیریت کیفیــت فراگیــر بــا توانمندســازی و ارزیــابی عملکــرد کارکنــان اداره کــل ورزش و جوانــان فــارس مــی پــردازیم تــا شــاید بتوانــد در افزایش توانمندی کارکنان سازمان یا شده موثر باشد.
جدول ٢- همبستگی بین ابعاد مدیریت کیفیت فراگیر با توانمند سازی متغیر ها ضریب همبستگی سطح معناداری حمایت و رهبری مدیران 0/ 472 0/001 برنامه ریزی استراتژیک 0/444 0/001 مشتری مداری 0/430 0/001 شناسایی و آموزش کارکنان 0/390 0/001 قدرتمند سازی 0/ 370 0/001 اندازه گیری و تجزیه و تحلیل 0/408 0/001 کیفیت بیمه کیفیت 0/307 0/001 پیامد های بهبود کیفیت و 0/471 0/001 بهره وری همان گونه که در جدول ٢ مشاهده می شود، ضرایب همبستگی بدست آمده بین تمامی ابعاد مدیریت کیفیت فراگیر با توانمندسازی در سطح (٠٠١≥P ) معنی دار است .
جدول ٣- همبستگی بین ابعاد مدیریت کیفیت فراگیر با ارزیابی عملکرد متغیر ها ضریب همبستگی سطح معناداری حمایت و رهبری مدیران 0/ 468 0/001 برنامه ریزی استراتژیک 0/424 0/001 مشتری مداری 0/399 0/001 شناسایی و آموزش کارکنان 0/444 0/001 قدرتمند سازی 0/ 384 0/001 اندازه گیری و تجزیه و تحلیل 0/345 0/001 کیفیت بیمه کیفیت 0/454 0/001 پیامد های بهبود کیفیت و 0/403 0/001 بهره وری با توجه به جدول بالا می توان متوجه شد که ضرایب همبستگی بدست آمده بین تمامی ابعاد مدیریت کیفیت فراگیر با ارزیابی عملکرد در سطح (٠٠١≥P ) معنادار شده لذا، بین این متغیرها رابطه ای معنادار وجود دارد."