خلاصه ماشینی:
"حالا با مرور این انتقادات میتوانیم سؤالات دقیقتری از خودمان بپرسیم: چه کنیم تا زمانی که از روش سخنرانی استفاده میکنیم شاگردان هم در کلاس فعال باشند و معلم متکلموحده نباشد؟ چطور میتوانیم در حین استفاده از روش سخنرانی، علاوه بر شنوایی از حواس دیگر بچهها نیز کمک بگیریم؟ چطور میتوانیم تفاوتهای فردی بچهها را در حین استفاده از روش سخنرانی در نظر بگیریم؟ برخلاف روش سخنرانی سنتی که در آن هیچ پرسش و پاسخی در خلال سخن انجام نمیشود شاید بتوانیم با کوتاهتر کردن مدت سخنرانی، یک بحث گروهی و یا پرسش و پاسخی را میان معلم و شاگردان طراحی کنیم.
شاید اگر تصویر، فایل صوتی یا تصویری داشته باشیم که در این رابطه با فراگیران با هم ببینیم یا از آنها بخواهیم در این مورد یک فایلی صوتی یا تصویری را به کلاس بیاورند بتوانیم از دیگر حواس بچهها، علاوه بر شنوایی، برای یادگیری کمک بگیریم."